پرده سینما

نشست دبیر جشنواره فیلم فجر با سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد

پرده سینما







 

 

 

نشست مشترک دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص گسترش همکاری ها برای برگزاری باشکوه و گسترده تر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزارشد.

آرم جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در راستای برگزاری باشکوه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمدرضا عباسیان دبیر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، مسعود احمدیان مدیر برنامه ریزی و علی حاج قاسمی مدیر بین الملل جشنواره در نشست مشترکی با رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

عباسیان دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به ابعاد منطقه ای و بین المللی این رویداد بزرگ سینمایی گفت: «درآستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر قرارداریم، جشنواره ای که با توجه به پیشینه و تاثیرگذاری آن، با اهمیت ترین رویداد هنری کشور است که همه ساله برگزار می شود و همواره، مورد اقبال ملی و بین المللی قرار می گیرد.»

وی ادامه داد: «تلاش داریم جشنواره، امسال در حوزه بین الملل روند و افق خوبی را پیگیری کند. در گذشته توجه وی‍ژه ای به فیلم های غربی و اروپایی، هم در ترکیب مهمانان و هم در آثار وجود داشت امسال، در نظر داریم که یک مقدار گستره فیلم های متقاضی جشنواره، ارنج مهمانان، بازار فیلم را فراتر ببینیم بخصوص، کشورهایی که ایران با آن ها تعامل خوبی دارد.»

برای وسیع تر کردن زاویه دید درعرصه بین الملل و توسعه مناسبات، امکانات ستاد جشنواره به تنهایی کفایت نمی کند، البته، در حوزه کشورهای جنبش عدم متعهد تاکنون، به استثنای تعداد محدودی از این کشورها چندان شاهد حضور جدی و حرفه ای این کشورها در بازارهای معتبر و جشنواره های سینمایی نبودیم.

وی افزود: «در نظر داریم از ظرفیت حضور کشورهای عضو این جنبش برای اولین بار بیشتر بهره ببریم و جریان تازه سینمایی در این عرصه شکل بدهیم.»

دبیرجشنواره بین المللی فیلم فجر با بیان این که تجربه خوبی را در جشنواره فیلم ویدیویی تهران در اردیبهشت ماه داشته ایم که با همکاری سفارتخانه ها آثار خوبی در این رویداد حضور پیدا کرد و قطعاً، چنانچه، وزارت امور خارجه ما را در برگزاری جشنواره مهم و ارزشمند فجر یاری برساند این امکان فراهم می شود تا شاهد حضور آدم های صاحب نام و معتبری را در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: «طبیعی است با امکان دهی به مدیران فستیوال ها و بازارهای تلویزیونی و بین المللی درایران، فزصت های مناسبی برای شناسایی و خرید و فروش آثار فرهنگی و سینمایی و تلویزیونی فراهم می شود و امیدواریم وزرات امور خارجه با تعامل همیشگی اش ما ار در اجرای باشکوه این مهم ترین رویداد سینمایی ایران و منطقه یاری نماید.»

در ادامه رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از این نشست مشترک و تاکید بر لزوم هم اندیشی و هم فکری در حوزه های فرهنگی و سینمایی گفت: «کارشما از جمله کارهای ارزشمند و تاثیرگذار درعرصه بین المللی است و اقدامات فرهنگی و سینمایی از راهبردهای مهم در تقویت و توسعه مناسبات با سایرملل و کشورهاست و خوشبختانه، در این زمینه نقطه قوت ما حوزه سینماست اگرچه، بعضا، مغرضانه به آثار سینمایی ایران نگاه کرده اند.»

وی ادامه داد: «فیلم های تولیدی ما به لحاظ محتوایی از دو عامل سکس و خشونت به دور هستند و مولفه تازه ای را در سینمای جهان معرفی کردند و واجد ویژگی های اخلاقی و انسانی استغ محورهایی که وزارت امور خارجه همواره به آن ها اهتمام داشته است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: «پیگیری این گونه فعالیت ها اگرچه جزو کار اصلی ما نیست ولی همواره، وزارت امور خارجه به توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و سینمایی توجه داشته و آن را حرکتی موثر در تقویت مناسبات و شناسایی ظرفیت های مختلف کشور به سایر ملل می داند.»

مهمان پرست با بیان اینکه در کنار شما برای برگزاری گسترده تر و تاثیرگذارتر این رویداد هستیم خاطر نشان ساخت: اساسا، وظیفه خود می دانیم که ازهیچ کمکی که به پیشرفت و گسترش تعامل فرهنگی و سینمایی ایران منجر شود دریغ نکنیم.

وی اضافه کرد: «تلاش می کنیم نیازهای شما را از طریق نمایندگی ها و سفارتخانه ها در کشورهای مختلف پیگیری کنیم و با توجه به فاصله زمانی خوبی که پیش رو داریم می شود اقدامات خوبی داشت. وزارت خارجه به جشنواره بین المللی فیلم فجر کمک می کند و روی آن حساب کنید.»

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به همکاری این وزارتخانه در حوزه های مختلف عنوان کرد: این دستگاه در زمینه اطلاعات، هماهنگی برای اجرای برنامه های مشترک تولیدی، جذب شرکاء در سایر کشورها، کمک به برنامه های سفر و ویزا برای هیات های اعزامی هنری و سینمایی و برنامه اقامت و غیره مشاوره دهد.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی فیلم فجر تاکید کرد: این جشنواره یک اتفاق مهم است. همه باید کمک کنیم تا خوب و باشکوه برگزار شود. فجر، نمادی از سینمای ایران است و علاقمندیم با حضور افراد بیشتر و باکیفیت تری به اجرا در آید.

به اعتقاد وی، جشنواره و بازار بین المللی فیلم فجر می تواند تولیدات فرهنگی و سیمایی ما را عرضه کند. باید تلاش کنیم تا کار ارزشمندی صورت است و ظرفیت پیام رسانی بالایی دارد.

مهمانپرست گفت: ما آماده ایم تا در کنار شما به رونق، پویایی و شکوه این حرکت بین المللی کمک نماییم و در حد توانمان در کنار شما هستیم.


 تاريخ ارسال: 1391/8/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.