پرده سینما

مجید مجیدی: امیدوارم بتوانم «محمد (ص)» را در هند بسازم

پرده سینما







 

 

 

مجید مجیدی ابراز امیدواری کرد که پروژه فیلم محمد(ص) سرانجام در هند مقابل دوربین برود.

نمایی از فیلم محمد (ص)ساخته مجید مجیدیبه گزارش ایسنا، پس از آنکه ماه گذشته یکی از مقامات دولتی هند از احتمال عدم صدور مجوز ساخت برای فیلم جدید مجید مجیدی»در هند خبر داد، روز گذشته، این کارگردان ایرانی به گفت‌وگو با روزنامه سرشناس هندی پرداخت.

در حالی که مقامات دولتی هند نسبت به حساس بودن موضوع فیلم جدید مجیدی ابراز نگرانی کرده‌اند، اما این کارگردان ایرانی این چالش‌های اداری را نگران‌کننده ندانسته است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه تایمز آو ایندیا اعلام کرد: ما تنها یک صحنه را می‌خواهیم در هند بسازیم. 99 درصد این فیلم در حال حاضر در ایران فیلمبرداری شده است.

وی افزود: فقط یک صحنه مربوط به جنگ که در قرآن به آن اشاره شده، باقی مانده است که با توجه به نیازی که به تعداد زیاد فیل در منطقه بیابانی وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه در ایران امکان دسترسی به این حیوان وجود ندارد، بنابراین ما به دنبال حضور در هند و ایالت راجستان هستیم که می‌تواند یک لوکیشن قابل قبول برای فیلم ما باشد.

مجیدی با اعلام اینکه تصمیم دارد در ماه دسامبر به هند سفر کند، ابراز امیدواری کرد که پروژه فیلم محمد(ص) در ماه دسامبر یا ژانویه در هند مقابل دوربین ببرد.

کارگردان فیلم‌ آواز گنجشک‌ها در ادامه گفت: ما بسیار تمایل داریم که این فیلم را در هند مقابل دوربین ببریم. چراکه ما واقعاً هند را دوست داریم. در واقع من تصمیم دارم در آینده فیلمی که بر اساس یک موضوع هندی هست را در این کشور بسازم. بنابراین فیلمبرداری صحنه‌های پروژه محمد(ص) تجربه‌ای بزرگ خواهد بود و ملاقات و همکاری با عوامل فنی سینمای هند برای شناخت بیشتر از این کشور به ما کمک خواهد کرد.

مجیدی همچنین اظهار کرد: پروژه فیلم محمد(ص) به طور کامل در ایران ساخته شده است. بخش عمده صحنه‌های مربوط به مکه و مدینه در حومه تهران مقابل دوربین رفته و عوامل فنی بین‌المللی و همچنین بازیگران آن طی دو سال اخیر در این پروژه عظیم حضور داشته‌اند.

در همین حال کمپانی فیلم Eyecandy در بمبئی که هماهنگی‌های مربوط به صدور مجوز فیلمبرداری این پروژه در هند را برعهده دارد، ضمن ابراز امیدواری از نهایی شدن این مجوز اعلام کرد: این یک فیلم بسیار بزرگ است که توسط یکی از سرشناس‌ترین کارگردانان دنیا در حال ساخت است. ما امیدواریم که این فیلم بتواند زمینه را برای ساخت پروژه‌های بین‌المللی بیشتر در هند فراهم کند.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به الکساندر دنیک اشاره کرد که به عنوان طراح صحنه در فیلم برنده نخل طلای کن زیرزمین ساخته امیر کاستاریکا حضور داشت. همچنین ویتوریو استورارو، فیلمبردار نامدار ایتالیایی که سه‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است، در این پروژه حضور دارد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.