پرده سینما

آکادمی اسکار فیلم جعفر پناهی را نامزد دریافت جایزه اعلام کرد

پرده سینما







 

 

 

فهرست اولیه نامزدهای جایزه اسکار بهترین اثر مستند با حضور فیلمی از یک کارگردان ایرانی منتشر شد.

اسکاربه گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا که مسئول برگزاری جوایز اسکار است، روز گذشته فهرست اولیه 15 فیلم را به عنوان نامزدهای بهترین اثر مستند اعلام کرد.

نکته قابل توجه در این فهرست حضور این یک فیلم نیست ساخته مشترک مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی است.

بنابر گزارش اسکرین دیلی، اعضای آکادمی اسکار از میان نامزدهای اولیه، 5 فیلم را روز دهم ژانویه به عنوان نامزدهای نهایی بهترین مستند جوایز اسکار 2013 انتخاب خواهند کرد.

در میان فهرست 15 اثر مستند نامزد اسکار، فیلم‌های خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم، در جست‌وجوی مرد شکری، جنگ نامرئی، اتاق انتظار، شیاد، پنج دوربین شکسته، دروازه‌بانان، چگونگی نجات از طاعون، به دنبال یخ و قُلدر حضور دارند.

هشتادو پنجمین مراسم سالانه اعطای جوایز اسکار روز 24 فوریه ‌2013 در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس برگزار خواهد شد که همزمان در 225 کشور جهان به صورت مستقیم پخش می‌شود.

فیلم این یک فیلم نیست که پیشتر در جشنواره کن اکران جهانی شده بود، در جشنواره صوفیه بلغارستان جایزه ویژه یونسکو را دریافت کرد. این فیلم در حالی به جشنواره های خارجی فرستاده شد که پناهی بنابر حکم دادگاه انقلاب اسلامی ممنوع الخروج و ممنوع‌الکار است.

سینمای ایران که سال گذشته برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی برای جدایی نادر از سیمین شده بود، امسال به رغم انتخاب فیلم «یه حبه قند»، بنابر نظر مسئولان سینمایی وزارت ارشاد مبنی بر تحریم این جایزه در اعتراض به ساخت فیلم سخیف جسارت کننده به پیامبر اسلام (ص)،‌ امسال در این رویداد جهانی غایب است.


 تاريخ ارسال: 1391/9/14
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>hamidreza958:

ممنون خبر جالبی بود

0+0-

جمعه 17 آذر 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.