پرده سینما

این هفته تصمیم نهایی برای تعطیلی سینماها گرفته می‌شود

پرده سینما







 

 

 

سخنگوی انجمن سینماداران مشخص شدن وضعیت تعطیلی سینماها را به بعد از جلسه هفته جاری با علیرضا سجادپور موکول کرد.

سینماهای تهرانمحمدرضا صابری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قرار است در این هفته جلسه‌ای با معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی داشته باشیم که نتیجه تعطیلی سینماها مشخص خواهد شد.

وی همچنین در مورد جلسه آخر انجمن سینماداران اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد از سرگروهی سینما استقلال دفاع شود.

صابری همچنین با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی اشرفی رئیس انجمن سینماداران و سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه مطرح شد و صحبت‌های مطرح شده از سوی آقای اشرفی دقیقاً مصوبه جلسه انجمن سینماداران بوده است.

هفته‌ گذشته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامه‌ی انجمن سینماداران اظهار کرد: در این نامه که به وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش ارسال شده مشکلات آنها در خصوص عدم تامین هزینه‌های جاریشان آمده است و اعلام کرده‌اند امکان نمایش فیلم‌ها را ندارند.

وی افزود: شورای صنفی نمایش با دادن حق به آنها تصمیم گرفت بعد از پایان اکران فیلم‌های جدیدی که نمایش شان از چهارشنبه آغاز می‌شود، حواله اکران فیلم جدیدی را صادر نکنند تا کمیسیون فرهنگی مجلس و یا دولت فکری به حال مشکلات مزمن سینماها بکند.

کاوش با تاکید بر اینکه در غیراین صورت سینماها از دو هفته آینده تعطیل خواهند شد‌، تاکید کرد: این شامل جشنواره فیلم فجر هم خواهد شد.

در نامه‌ انجمن سینماداران ایران که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «در مورخه 23 آبان ماه با حضور در محل انجمن سینماداران ایران همگی ما سینماداران تهران و شهرستان اعلام می‌داریم.

با توجه به کاهش و بحران شدید ریزش مخاطب و عدم اکران فیلم‌های مناسب و هزینه‌های جاری سرسام آور، نگهداری سالن‌های سینما و اکران فیلم‌ها از اوایل سال جاری با وضعیت بحرانی و شرایط بد اقتصادی مواجه شده‌ایم که متعاقب آن دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم و از این تاریخ به بعد از انعقاد قرار داد با کلیه دفاتر پخش از اکران فیلم و پرداخت عوارض و مالیات‌های غیر منصفانه که تحمیل شده به سینماها معذوریم و چنانچه تا مدت 15 روز تدابیر و تصمیماتی جهت رفع مشکلات عدیده که گریبانگیر سینماداران شده اتخاذ نگردد ناچارا کل سینماهای کشور به خصوص سینماهای بخش خصوصی یکجا تعطیل خواهند شد.»

سیدعلیرضا سجادپور هم در همان مقطع گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات سینماداران حل شود تا وقفه‌ای در روند اکران به وجود نیاید.


 تاريخ ارسال: 1391/9/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.