پرده سینما

اگر اصلاحات «من مادر هستم» راضی‌کننده نباشد، وزیر ارشاد بايد پاسخگو باشد

پرده سینما






 

 

 

حجت‌الاسلام طاهری‌گرگانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نسخه اصلاح‌شده فیلم من مادر هستم باید مورد بازبینی قرار گیرد که در صورت تامین نشدن نظر کارشناسان، وزیر مورد سوال قرار خواهد گرفت.

پوستر فیلم سینمایی من مادر هستمبه گزارش مهر، پیش از این مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد درباره خبر وزیر ارشاد درباره اعمال شدن اصلاحات بر نسخه اکران شده من مادر هستم گفت: طبق مذاکره با فریدون جیرانی کارگردان و غلامرضا موسوی تهیه‌کننده من مادر هستم قرار شده که اصلاحات روی نسخه اکران شده و همزمان با اکران فیلم و در سالن‌های سینما در اسرع وقت انجام شود.

گویا جیرانی به همراه تدوین گر فیلم در سالن‌های سینمایی نمایش‌دهنده من مادر هستم حضور یافته و به شکل بی ‌سابقه‌ای سکانس‌های ممیزی را قیچی می‌کند، در این صورت فیلم بدون اینکه از پرده پایین کشیده شود مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

همچنین درحالی که گفته می شود بخش عمده این تغییرات به یکی از سکانس‌های پایانی فیلم ارتباط دارد. عوامل این فیلم حاضر به توضیح درباره این اصلاحات و نحوه اعمال آن نشده بودند. به دلیل سکوت عوامل فیلم، مشخص نیست این اصلاحات دقیقاً در کدام بخش فیلم است و چه تغییراتی را در اثر ایجاد می‌کند و آیا نسخه جدید پاسخگوی منتقدان خواهد بود یا نه؟

اما حجت الاسلام سیدعلی طاهری‌گرگانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این‌باره گفت: از آنجا که قانون دخالت در روند اجرایی را در شرح وظایف مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی نکرده است، کمیسیون فرهنگی مجلس به اجبار باید تا انجام اصلاحات ادعایی از سوی وزارت ارشاد صبر کند و پس از بازبینی نسخه اصلاح‌شده فیلم، در صورتی که این اصلاحات تامین‌کننده نظر کمیسیون نبود وزیر را مورد مواخذه قرار دهد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که تا این لحظه نسخه اصلاح شده فیلم من مادر هستم برای ملاحظه به این کمیسیون عودت داده نشده است، از مردم خواست تا با بازبینی و مقایسه نسخه فعلی در حال اکران در سینماها با نسخه‌ای که در چند روز اول اکران به نمایش درآمد، درصورت مشاهده ایرادات قبلی موارد اعتراض خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش کنند. حجت السلام طاهری گرگانی در پایان با اشاره به پرونده تشکیل شده در دادسرای تهران در رابطه با فیلم من مادر هستم گفت: بررسی‌ها در قوه قضائیه ادامه دارد و بازپرس مربوطه هنوز نظر نهایی خود را در مورد این فیلم اعلام نکرده است اما دست‌کم طبق نظر کارشناسی شخص من، اصلاحات اعلام شده از سوی وزارت ارشاد در فیلم من مادر هستم به هیچ وجه تامین ‌کننده نظر معترضان نبوده و این فیلم را قابل نمایش نمی‌کند، ضمن اینکه همین تغییرات هم باید مشخص شود که اعمال شده است یا خیر. البته فریدون جیرانی در گفتگو با یکی از سایت‌های خبری اعلام کرد که از قیچی شدن فیلم‌اش بی‌خبر است و مقام پاسخگو درباره این مساله را غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم دانسته بود که وی البته اعمال تغییرات را تایید کرده و برعهده تیم اجرایی دانسته و گفته بود که این اصلاحات در حد چند پلان انجام شده است. تهیه‌کننده اثر هیچ توضیحی درباره پلان‌های اصلاحی، چگونگی اعمال این تغییرات، سینماهایی که این تغییرات را انجام داده‌اند، وضعیت اکران نسخه اصلاحی در شهرستان‌ها و غیره توضیحی نداده بود.


 تاريخ ارسال: 1391/9/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.