پرده سینما

اسامی نامزدهای اولیه فیلم های خارجی زبان جوایز اسکار اعلام شد

پرده سینما









آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

اسکاربه گزارش خبرآنلاین، عشق به کارگردانی میشائیل هانکه که ماه مه برنده جایزه نخل طلا شد (نماینده اتریش) و تسخیرناپذیر ساخته اریک تولدانو و اولیویه ناکاش از فرانسه دو فیلمی هستند که بیشترین بخت را برای دریاافت جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان دارند.

نه پابلو لارین (شیلی)، آن طرف تپه‌ها کریستیان مونگیو (رومانی)، خواهر اورسولا می‌یه (سوئیس)، کن تیکی اسپن ساندبرگ و یواخیم رونینگ (نروژ)، یک رابطه شاهانه نیکلای آرسل (دانمارک)، عمیق بالتازار کورماکور (ایسلند) و جادوگر جنگ کیم نگوین (کانادا) دیگر فیلم‌هایی هستند که بخت راه یافتن به فهرست پنج نامزد نهایی اسکار فیلم خارجی‌زبان را دارند.

از 9 فیلم انتخاب‌شده، شش فیلم را اعضای رای‌دهنده بر مبنای امتیاز 10 انتخاب کردند. سه فیلم باقی‌مانده را یک کمیته اجرایی با در نظر گرفتن تمام جوانب و با این هدف که هیچ رقیب قدرتمندی از قلم نیفتد، انتخاب کرد. 

 کمیته‌های ویژه در نیویورک و لس آنجلس از 4 تا 6 ژانویه 2013 هر روز سه فیلم می‌بیند و بعد درباره پنج نامزد نهایی تصمیم می‌گیرد.

امسال در مجموع 71 فیلم نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی کردند که یک رکورد بود.  

پارسال جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان را برد و در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم نامزد بود. با این حال، ایران اواخر سپتامبر اعلام کرد در اعتراض به تولید یک فیلم ویدیویی ضداسلامی در آمریکا، فیلم منتخب خود یه حبه قند‌ ساخته رضا میرکریمی را وارد رقابت نمی‌کند.

عشق تاکنون از سوی بیش از 10 گروه از منتقدان سینما به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2012 انتخاب شده و نامزد جایزه گلدن گلاب هم هست.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 10 ژانویه (21 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.