پرده سینما

اعتراض علی مصفا و لیلا حاتمی به روند اکران «پله آخر»

پرده سینما









علی مصفا و لیلا حاتمی کارگردان و بازیگر پله آخر در یادداشتی نسبت به وضعیت پیش آمده برای اکران این فیلم اعتراض کردند.

علی مصفا و لیلا حاتمیدر این یادداشت که در اختیار ایسنا با عنوان «تاوان مستقل بودن» قرار گرفته، آمده است: فیلم پله آخر فیلمی است به معنای واقعی مستقل که در وانفسای تولید فیلم با وجود همه مشکلات و بی پناهی‌ها بدون حاشیه و مظلوم نمایی‌های مرسوم برای اکران آماده شده است و اکنون بیش از یک ماه از امکان اکران خود را در اختلاف میان نهادهای مختلف از دست داده است.

ریشه‌های اختلافات موجود را نمی‌دانیم، فقط این رامی‌دانیم که حق همه فیلمهای ایرانی است که از امکانی یکسان برای اکران در تمام سینماهای کشور برخوردار باشند. این را نمی‌فهمیم که چطور هزینه این اختلافات و گروکشی‌ها باید بر دوش این فیلم باز شود که نه مانند بسیاری از فیلم‌های موفق تجاری می‌تواند حسرتی بر دل جناح مقابل بنشاند و نه دلگرمی و وابستگی به هیچ نهادی در جناح دیگر جبران زیان و خسارتش را تضمین می‌کند.

نمی‌دانیم به کدام یک از طرفین دعوا باید اعتراض کرد و می‌دانیم که صدای‌مان به جایی نمی‌رسد.این بی‌شک تاوان و تنبیهی است برای مستقل بودن فیلمی که قربانی زورآزمایی دوستان سابق شده است.»

فیلم پله آخر به کارگردانی علی مصفا قرار بود با سرگروهی سینما آزادی اکران شود که به دلیل حواشی ندادن حواله‌ اکران به این سینما از سوی شورای صنفی نمایش به تعویق افتاد.

علی مصفا این روزها مقابل دوربین جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در پاریس است.


 تاريخ ارسال: 1391/10/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.