پرده سینما

ناتالی پورتمن سودآورترین بازیگر هالیوود شناخته شد

پرده سینما









ناتالی پورتمن بر مبنای دستمزدی که برای هر فیلم دریافت می‌کند بیش از هر بازیگر دیگر هالیوود پولساز است.

ناتالی پورتمنبه گزارش خبرآنلاین، سه فیلم آخر این بازیگر برنده اسکار در سه سال اخیر به ازای هر یک دلاری که او دریافت کرده، 42.70 دلار فروخت و به این ترتیب ناتالی پورتمن توانست بر صدر فهرست «بهترین بازیگران هالیوود برای سودآوری» مجله فوربس قرار بگیرد.

در حالی که بیش از نیمی از بازیگران حاضر در فهرست فوربس را بازیگران فیلم‌های دنباله‌دار و پرفروش تشکیل می‌دهند، قرار گرفتن پورتمن بر صدر فهرست از این جهت قابل توجه است که یک فیلم مستقل قوی سیاه او را بالاتر از همه قرار داده است.

قوی سیاه به کارگردانی دارن آرونوفسکی با بودجه‌ای در حدود 13 میلیون دلار ساخته شد و در دنیا 329 میلیون دلار فروخت. در این بین دو فیلم استودیویی دیگر پورتمن هم نقش داشتند: کمدی رومانتیک بدون قید و شرط (No Strings Attached) که در دنیا 150 میلیون دلار فروش داشت و کمدی سرورم (Your Highness) که در گیشه شکست خورد.

کریستن استیوارت به پشتوانه سری فیلم‌های گرگ و میش و فیلم سفیدبرفی و شکارچی با اختلاف اندک پس از پورتمن در رده دوم فهرست فوربس است. فیلم‌های استیوارت به ازای هر یک دلاری که او به عنوان دستمزد گرفته، 40.60 دلار فروخته‌اند.

شایا لابوف (35.80 دلار)، رابرت پاتینسن همبازی استیوارت در گرگ و میش (31.70 دلار)، دانیل رادکلیف بازیگر نقش هری پاتر (30.50 دلار)، تیلور لاتنر دیگر بازیگر گرگ و میش (29.50 دلار)، برادلی کوپر (25 دلار)، دواین جانسن (22.70 دلار)، ایمی آدامز (22.60 دلار) و کوین جیمز (22.40 دلار) 10 نفر اول فهرست را تشکیل می‌دهند.

سودآوری بازیگران در قبال سرمایه‌گذاری انجام‌شده با استفاده از اطلاعات مربوط به درآمد آن‌ها در فهرست 100 چهره سرشناس فوربس، فروش فیلم‌های آن‌ها و هزینه ساخت این فیلم‌ها محاسبه شده است.

فوربس برای انجام این کار سه فیلم آخر بازیگران در سه سال اخیر را که در بیش از 2000 سینما اکران شده‌اند، مبنا قرار داده است. نقش‌های مکمل و گروهی همین طور فیلم‌های انیمیشن منظور نشده‌ است.

فهرست فوربس بخصوص از این جهت اهمیت دارد که استودیوها می‌توانند با بررسی آن در میزان دستمزد بازیگران تجدیدنظر کنند.

فوربس ماه پیش فهرست بازیگرانی را منتشر کرد که سال 2012 بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت کرده‌اند. ادی مرفی صدرنشین این فهرست شد. سه فیلم آخر او به ازای هر دلاری که برای هر فیلم دریافت کرد، تنها 2.30 دلار فروختند.

 


 تاريخ ارسال: 1391/10/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.