پرده سینما

فیلم‌های هالیوودی گیشه‌ سینماهای چین را فتح کردند

پرده سینما









تولیدات کمپانی‌های فیلم هالیوود پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای چین در سال 202 شدند.

نمایی از فیلم آواتاربه گزارش ایسنا، بر اساس آمار بدست آمده، فیلم‌های هالیوودی رتبه‌های نخست گیشه‌ سینماهای چین را در سال 2012 از آن خود کردند.

درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها در سینماهای چین در سال جاری حدود دو میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است که کمتر از نیمی از آن با فروش آثار داخلی بدست آمده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، طی چهار سال گذشته بیش از 50 درصد فروش گیشه‌ سینمای چین با اکران فیلم‌های داخلی به دست می‌آمد، اما امسال آثار هالیوودی از کارهای چینی پیشی گرفته‌اند.

سال گذشته تولیدات داخلی 54 درصد فروش درآمد سینمایی چین را تشکیل می‌دادند، این رقم در سال 2010 حدود 56 درصد بود، اما امسال سینمای هالیوود بیش از فیلم‌های داخلی چین مورد توجه مردم این کشور آسیایی قرار گرفتند.

در ماه فوریه امسال، دولت چین تصمیم گرفت فضای بیشتری را در اختیار فیلم‌های آمریکایی بگذارد و آثار این کشور را در 14 قالب جدید از جمله «IMAX» و سه‌بعدی به نمایش بگذارد.

پرفروش‌ترین فیلم تولید داخل در سال 2012 سینمای چین، گمشده در تایلند نام داشت که ساخت آن هزینه زیادی نبرده بود. این فیلم در مقایسه با آواتار به کارگردانی جیمز کامرون بیشتر مورد توجه مخاطبان چینی قرار گرفته بود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.