پرده سینما

«زندگی پی» پرفروش‌ترین فیلم 2012 سینمای هند شد

پرده سینما









عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال 2012 سینماهای هند به زندگی پی ساخته جدید آنگ لی رسید.

 

نمایی از فیلم زندگی پیبه گزارش ایسنا زندگی پی ساخته آنگ لی در سال گذشته میلادی توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سینمای هند نام گرفت.

این فیلم از زمان اکران در 23 نوامبر به فروشی 900 میلیون روپیه (17 میلیون دلاری) در هند دست پیدا کرده است.

در این فیلم سوراج شارما اولین تجربه بازیگری خود را داشته و هنرپیشگان نام‌آشنای هندی چون عرفان خان و تابو ایفای نقش کرده‌اند.

زندگی پی برگرفته از رمان برنده‌ی جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته‌ یان مارتل است که داستان پسری هندی را روایت می‌کند که از یک حادثه‌ کشتی جان سالم به در می‌برد. وی پس از این اتفاق 227 روز را در یک قایق با یک کفتار‌، اورانگوتان‌، ببر بنگال و گورخر مجروح سپری می‌کند.

رکورد پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سینمای هند پیش از این در دست مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بود که حدود 810 میلیون روپیه فروش داشت. با این حال مرد عنکبوتی شگفت انگیز همچنان رکورددار بیشترین میزان فروش در اولین هفته اکران در هند است.

پیش‌بینی می‌شود زندگی پی پس از آواتار جیمز کامرون و فیلم 2012 ساخته رولاند امریچ عنوان سومین فیلم پرفروش هالیوودی در تاریخ سینمای هند را به دست آورد. آواتار بیش از یک میلیارد روپیه در هند فروخته و 2012 نیز فروش 900 میلیون روپیه آن را در زمان اکران تجربه کرد.

فیلم زندگی پی هفته گذشته با فروش 65 میلیون دلاری توانست به چهار هفته یکه‌تازی فیلم هابیت پایان دهد و صدرنشین گیشه سینماهای جهان شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.