پرده سینما

اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت اعلام شد

پرده سینما









اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت (نگاه به جنبش های نویدبخش بیداری در سرزمین های اسلامی) اعلام شد.

 

سی و یکمین جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اعلام این خبر افزود: بخش سینمای سعادت که ویژه مسابقه فیلمسازان جهان اسلام است، با عنایت به جنبش‏های نویدبخش بیداری در سرزمین‏های اسلامی و به منظور شناخت و ارتقاء جایگاه فیلمسازان جهان اسلام برگزار می‌شود.

 بر پایه این خبر، در این بخش هیئت انتخاب جشنواره متشکل از پرویز شیخ طادی، مجید شاه حسینی، سیدعلی اکبر محمودی مهریزی، محمدحسین معززی نیا و محمد مهدی یادگاری 9 اثر از کشورهای مختلف برای حضور در بخش مسابقه سینمای سعادت انتخاب کردند. اسامی فیلم های ایرانی این بخش متعاقبا، اعلام خواهد شد.

اسامی فیلم‌های راه‌یافته به این بخش به شرح زیر است:

بی‌کس به کارگردانی کارزان قادر از سوئد، فنلاند و عراق، آن سوی تپه به کارگردانی امین آلپر از رومانی، فرانسه و بلژیک، روز بعد به کارگردانی هلا لطفی از امارات، کودکان سارایوو به کارگردانی آیدا بگیک از بوسنی و هرزگویین، آلمان، فرانسه و ترکیه، چقدر دوستم داری به کارگردانی فاطیما زهرا زاموم از الجزایر و مراکش، ترک بغداد به کارگردانی کوتیبا الجنابی از عراق، انگلیس و امارات، جنگجویان جلگه به کارگردانی آکان ساتایف از قزاقستان، مار به کارگردانی کانر ارزینکان از ترکیه و زابانا به کارگردانی سعید الدخلیفه از الجزایر

بر اساس این گزارش، در بخش مسابقه سینمای سعادت جایزه سیمرغ بلورین در بخش های بهترین کارگردانی، فیلم، فیلمنامه، بازیگر زن، بازیگر مرد، دستاوردهای فنی یا هنری اهدا می گردد. همچنین جایزه بیرق طلایی (جایزه مصطفی عقاد) و جایزه ویژه هیئت داوران به برترین های این دوره تقدیم خواهد گردید.


 تاريخ ارسال: 1391/10/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.