پرده سینما

صدای اعتراض دست اندرکاران استودیوها نسبت به دیجیتالی شدن سینماها بلند شد

پرده سینما








درپی اعلام تعطیلی لابراتوار‌های فیلم و سینما به علت عدم دسترسی به مواد خام از طرف مسئولین سی و یکمین جشنواره فیلم فجر استودیو کنکاش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سینمابه گزارش خبرآن لاین متن این اطلاعیه ، عیناً به این شرح است:

«قابل توجه متولیان اصلی در امر سینما و تعیین‌کنندگان راه و روش صنعت سینما در مسیر اشاعه سیاست و فرهنگ اسلامی که با بهره گیری از این امر توجه ویژه‌ای از طرف مسئولین و حکام امر بدان معطوف است بخصوص هیئت امناء بنیاد فارابی و وزیر محترم ارشاد اخیراً اقدامات و تصمیماتی از طرف متولیان گردش سینما در جهت تغییر نمایش در سینماهای کشور را به نام دیجیتال کردن سالن‌های نمایش مطرح نموده‌اند و با توجه به عدم کار کار‌شناسی لازم و بدون توضیح واقعی و تکنیکی آن برای عام تغییراتی را در صنعت سینما در پی خواهد داشت که اثرات آن در آینده مورد بحث است اکنون با توجه به وظیفه حرفه‌ای ما که می‌توانیم در کسوت کار‌شناسی سینما نظرات خودمان را اعلام نماییم مفاهیم اصلی دیجیتال به این معنی است که در سالن نمایش توسط دستگاه ویدیو پروژکتوری که سیستم کار آن با روش ویدیویی است نه فیلم سینمایی که البته با کیفیتی استاندارد به اسم دیجیتال نامیده می‌شود تا بتوان تصویر را به نمایش گذارد.

بنابر این در سالن‌هایی که به صورت ویدیو دیجیتال تصویر به نمایش گذاشته می‌شود نام این سالن‌ها (سالن نمایش ویدیوکلوپ است نه سالن سینما) و در صورتی که سیستم نمایش فیلم را از ۳۵ میلیمتری خارج و آن را با ویدیو پروژکتور نمایش در آوریم می‌توان برای اطلاق نام صحیح به سالن سینما آن را ویدیوکلوپ نامید که بعد از آن دیگر سینما به کنار گذاشته شده و متاسفانه این صنعت بزرگ را تخته و تعطیل اعلام نماییم. چون بعد از این مرحله ویدیویی شدن نمایش ترجیحاّ تماشاچیان منزل خود را به جای سینما انتخاب و سینما را ترک خواهند کرد. حال با توجه به مفاهیم ذکر شده و تفهیم کلیت آن برای سایرین باید بدانیم که از منظر تماشاچی عادی در انتخاب سالن سینمای واقعی یا سالن ویدیو کلوپ چه آینده‌ای در انتظار سینمای کشور خواهد بود؟ آیا با این وصف مردم باز هم به سالن ویدیو کلوپ خواهند رفت یا سینما تعطیل می‌شود؟

که در این مرحله چنانچه انتخاب نمایش از طرف مسئولین به صورت ویدیو دیجیتال و پروژکتور ویدیویی در سالن‌های نمایش باشد می‌باید نام سینما را از مراکز سینمایی حذف و آن‌ها را به نام مراکز ویدیو کلوپ نامید.


 تاريخ ارسال: 1391/11/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.