پرده سینما

برندگان اسکار ۲۰۱۳ چه گفتند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هشتاد‌و پنجمین مراسم اعطای جوایز اسکار بامداد امروز (دوشنبه) در حالی در سالن دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار شد که همچون دوره های گذشته، با اتفاقات جالبی همراه بود؛ از افتادن جنیفر لاورنس از روی پله‌ها تا رکورد سه اسکار دنیل دی لوئیس.

 

جایزه اسکاراسکار 2013 نیز برگزار شد! مراسمی که با اعطای جایزه بهترین فیلم به آرگو علامت سوال بزرگی در ذهن علاقه‌مندان سینما ایجاد کرد و اعتبار 85 ساله آکادمی را در معرض ابهام قرار داد.

 

به گزارش ایسنا دنیل دی لوییس، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای فیلم لینکلن نام خود را به عنوان اولین بازیگر برنده سه جایزه اسکار در تاریخ ثبت کرد. وی در سال 1989 برای فیلم پای چپ من و در سال 2007 برای خون به پا خواهد شد دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرده بود. دی‌لوئیس پس از کسب جایزه گفت: هنوز به دنبال کسب تجربه خواهم بود. قصد ندارم فیلم تاریخی دیگری بازی کنم و می‌خواهم مدتی را استراحت کنم. نمی‌خواهم به بازی در فیلم دشواری چون لینکلن فکر کنم.

 

کریستوف والتز، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم جانگوی آزاد شده با اشاره به رقبای مطرحی چون رابرت دنیرو، آلن آرکین، تام‌لی جونز و فیلیپ سیمور هافمن از آن‌ها تشکر کرد. والتز که پیش از این جایزه گلدن گلوب و بافتا را برای همین فیلم کسب کرده بود، گفت: زمانی که فیلمنامه تارانتینو را خواندم، مطمئن بودم چیز خاصی درباره این فیلم وجود دارد. تارانتینو را می‌شناختم و با خواندن فیلمنامه، به ویژگی خاص جانگوی آزاد شده پی بردم.

 

جنیفر لاورنس که انتظار می‌رفت جایزه بهترین بازیگر زن را برای ایفای نقش «تیفانی» در کتابچه بارقه امید کسب کند، در حالی که برای دریافت جایزه خود به روی صحنه می‌رفت، تعادل اش را از دست داد و زمین خورد. البته وی در توجیه این اتفاق گفت: پیش از شروع مراسم آن قدر استرس داشتم که حتی آمپول آرام‌کننده نیز تزریق کردم.

 

تارانتینو در اسکار 2013کوئنتین تارانتینو، برنده جایزه بهترین فیلمنامه اصیل نیز پس از کسب جایزه اسکار گفت: تمام انتقاداتی که به من می‌شد، با یک جایزه ارزشمند پایان یافت. وی درباره موضوع فیلم‌های نامزد اسکار امسال که همگی برای بزرگسالان است ابراز خرسندی کرد. وی در ادامه گفت: به مخاطب جهانی برای فیلم‌هایم فکر می‌کنم و خودم را یک فیلمساز آمریکایی نمی‌دانم، چون من یک کارگردان جهانی هستم و برای همه مردم دنیا فیلم می‌سازم.

 

آن ها‌تاوی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فیلم بینوایان که اولین جایزه اسکار خود را گرفت، اظهار کرد: یک رویا داشتم که به واقعیت پیوست. فکر نمی‌کردم بتوانم برنده این جایزه شوم. وی با اشاره به دشواری بازی در نقش «فانتین» گفت: دوست دارم این فیلم و نقش ام را فراموش کنم، اما نمی‌توانم. این بازیگر جوان در ادامه هیو جکمن، همبازی‌اش در فیلم بینوایان را به عنوان منبع الهام خود معرفی کرد.

 

ژاکلین دوران، برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس برای فیلم آنا کارنینا دقایقی پس از کسب این جایزه گفت: کمتر اتفاق می‌افتد که کارگردانی طراحی شما را بدون دستکاری در فیلم به کار ببرد. وی همچنین از کرا نایتلی بازیگر فیلم به عنوان یکی از عوامل کسب این جایزه اشاره کرد. دوران که اولین جایزه اسکار خود را به دست آورده است، پیش از این نیز برای فیلم‌های تاوان و غرور و تعصب نیز نامزد اسکار بهترین طراحی لباس شده بود.

 

سایمون هایس که به همراه اندی نلسون و مارک پترسون جایزه بهترین ترکیب صدا را برای فیلم موزیکال بینوایان از آن خود کرد، پس از کسب جایزه ضمن اشاره به کار دشوار صدابرداری و ترکیب صدای این فیلم گفت: تام هوپر کارگردان فیلم از تمام بازیگران می‌خواست تا به صورت زنده در صحنه فیلمبرداری بخوانند.

 

کلودیا میراندا، فیلمبردار فیلم زندگی پی که جایزه بهترین فیلمبردار اسکار امسال را از آن خود کرد، پس از کسب جایزه گفت: فکر می‌کردم راجر دیکنز برای فیلم سقوط آسمانی جایزه فیلمبرداری اسکار را کسب کند، اما به هر حال من جایزه بافتا را برای این فیلم کسب کرده بودم و شانس کمی برای خودم در نظر می‌گرفتم.

 

جایزه اسکار بهترین فیلم در شرایطی به آرگو رسید که برای اولین‌بار از سال 1989 پس از فیلم رانندگی برای خانم دیزی، فیلمی موفق به کسب جایزه اسکار می‌شود که کارگردان آن در جمع نامزدهای بهترین کارگردانی حضور نداشت. بن افلک در زمان دریافت جایزه گفت: فکر نمی‌کردم یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار بگیرم.

 

آخرین‌باری که او موفق به کسب اسکار شد، به 15 سال قبل بازمی‌گردد که برای نگارش مشترک فیلمنامه شکار گوود ویل موفق به کسب اسکار شد. او در ادامه گفت: من به این جایگاه بازگشته‌ام به خاطر تلاش‌های افراد زیادی که کمک‌های زیادی به من کردند؛ هرچند که این کمک‌ها هیچ نفعی برای آنها نداشت. مهم نیست که انسان در زندگی شکست بخورد‌، مهم این است که بتواند دوباره روی پای خود بایستد.

 

دانیل دی لوییس در اسکار 2013دانیل دی لوئیس در شبی که کسب افتخار برای لینکلن در آن قابل پیش‌بینی بود، موفق به کسب سومین اسکار خود شد. وی هنگام دریافت جایزه گفت: من واقعاً نمی‌دانم اینها اتفاقات واقعی هستند. من فقط می‌دانم که بیشتر از آن که لایق‌اش هستم در زندگی‌ام به دست آورده‌ام. اکنون دی لوئیس در کنار مریل استریپ و جک نیکلسون از بازیگران برنده سه اسکار محسوب می‌شود، هرچند که اسکارهای وی بر خلاف دو نفر دیگر برای نقش مکمل نبوده است.

 

میشل هانکه پس از دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی برای عشق با اشاره به اینکه همسرش یکی از مشوقین او در ساخت این فیلم بوده است، از او به عنوان ستون اصل زندگی‌اش نام برد که برای 30 سال حامی او بوده است. عشق در پنج بخش نامزد کسب جایزه شده بود که تنها در یک بخش موفق به کسب اسکار شد.


 تاريخ ارسال: 1391/12/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.