پرده سینما

خداحافظی شان پن و جسی جکسون با هوگو چاوز

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شان پن و جسی چکسون در مراسم تشیع جنازه هوگو چاوزشان پن بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی دیروز جمعه در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز رییس جمهور فقید ونزوئلا حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مووی نیوز، در این مراسم علاوه بر شان پن، جسی جکسون فعال کهنه‌کار آمریکایی و از یاران مارتین لوترکینگ و گوستاو دودامل مدیر ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس نیز شرکت کرده بودند.

جکسون در سخنانی گفت: ما امروز اینجا برای این که چاوز درگذشته است جمع نشده‌ایم، بلکه برای این که او زنده است اینجا هستیم. ونزوئلا امروز گریه می‌کند. خدا به آنها قوت قلب بدهد. ونزوئلا تنها رها نخواهد شد.

او همچنین آرزو کرد تا خداوند به پرزیدنت نیکلاس مادرو توانایی زنده نگه داشتن امید و آرزوهای مردم را بدهد.

شان پن که دو جایزه اسکار را در کارنامه اش دارد، دیروز در موزه نظامی کاراکاس برای ادای احترام به جنازه چاوز حاضر شد. او همچنین برای مرگ هوگو چاوز بیانیه‌ای در هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود.

وی که  پس از دیدار با چاوز در سال 2007 به یکی از هواداران وی بدل شده بود، در این اطلاعیه نوشته بود: امروز مردم آمریکا دوستی را از دست دادند که هرگز او را نمی شناختند و مردم فقیر همه دنیا یک قهرمان را از دست دادند. من یک دوست را از دست دادم  و اکنون همه فکرم با خانواده پرزیدنت چاوز و مردم ونزوئلا و انقلاب آن است که باید به رهبری معاون رییس جمهور مادرو به راهش ادامه بدهد.

با درگذشت چاوز اولیور استون کارگردان برجسته آمریکایی نیز که از سال 2009 به حمایت از چاوز برخاسته بود، در توییتر خود نوشت: در سوگ یک قهرمان که برای مردم کشورش و برای همه مردمی که در سراسر جهان برای صلح تلاش می‌کنند عزیز بود، سوگواری می‌کنیم. چاوز برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند... دوست من، سرانجام در صلحی هستی که برای همیشه به دستش آوردی...

مایکل مور نیز با انتشار مطالبی در توییترش یاد او را گرامی داشته بود و از خاطراتی که با چاوز داشت، سخن گفته بود.

چاوز 5 مارس (15 اسفند)  پس از حدود دو سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. در مراسم وداع با او بیش از 30 تن از رهبران جهان از جمله رییس جمهوری ایران محمود احمدی نژاد و رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا حضور داشتند.


 تاريخ ارسال: 1391/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.