پرده سینما

وزیر ارشاد: بازگشایی خانه سینما منوط به تصمیم کمیته‌ی هفت نفره است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فرایند بازگشایی خانه سینما گفت: این کار براساس توافقاتی که هیات هفت نفره اصلاح اساسنامه انجام می‌دهند صورت خواهد گرفت.

 

سیدمحمد حسینیسید محمد حسینی در پاسخ به ایسنا، درباره آخرین وضعیت خانه سینما بیان کرد: بحث خانه سینما براساس توافقاتی که انجام شده جلو می‌رود. فرایند بازگشایی خانه سینما براساس توافقاتی که هیات هفت نفره اصلاح اساسنامه انجام می‌دهند صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که اساسنامه اصلاح شده از دیدگاه او چگونه است‌؟ تاکید کرد که؛ «تا کنون اساسنامه را ندیده‌ام.»

وزیر ارشاد که 17 فروردین ماه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به پرسش دیگری از اینکه برای سال آینده در زمینه فرهنگ چه قولی به مردم می‌دهد،‌ گفت: قول این را به مردم می‌دهیم که امسال سال بسیار مبارکی از جهت فرهنگی داشته باشیم، چرا که کارهای بسیار خوبی انجام شده که به ثمر خواهد رسید.

او درباره برخی از برنامه‌های سال جاری خاطر نشان کرد: ما امسال همایش‌ وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی را در ایران برگزار خواهیم کرد که می‌تواند خیلی موثر باشد. حضور ما در سال جاری در عرصه جهانی بسیار پررنگ‌تر خواهد شد و در داخل هم اقدامات خوبی در نظر گرفته شده است. همچنین در قالب پروژه «مهر ماندگار» تالارها و پروژه‌های بزرگی افتتاح خواهند شد که از جمله آن ها می‌توان به هشت تالار منطقه‌ای کشور اشاره کرد.

حسینی درباره اقدامات پیش‌بینی شده برای تحقق شعار سال عنوان کرد: حتماً برای تحقق شعار کارهای خاصی انجام می‌شود تا اهالی فرهنگ در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند؛‌به ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو چون حضور حداکثری مردم می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در آینده کشورمان داشته باشد. همچنین برای تحقق شعار سال برنامه‌ها و نشست‌های مختلفی را برای نمایشگاه مطبوعات هم در نظر گرفته‌ایم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره نظرش پیرامون کاهش بودجه فرهنگ در سال جاری نیز خاطر نشان کرد: باید منتظر باشیم ببینیم در مجلس چه تصمیمی گرفته می‌شود. امیدواریم نمایندگان محترم توجه جدی به بحث فرهنگ داشته باشند. اکنون در سفرهای استانی نمایندگان درخواست همکاری‌های فرهنگی زیاد و خوبی دارند که با بودجه فعلی امکان پذیر نیست، امیدواریم این بودجه بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش بودجه نشر در سال جاری یادآور شد: بودجه نشر چند سالی است که افزایش پیدا نکرده است، در حالی که این بخش بسیار مهم است. اگر این بودجه افزایش پیدا کند ما می‌توانیم خرید کتب از ناشران و همچنین یارانه مطبوعات را افزایش دهیم اما در هر صورت وقتی بودجه از دولت تقدیم مجلس می‌شود دیگر وزارتخانه‌ها نمی‌توانند هیچ دخالتی داشته باشند و فقط می‌توانند مواردی را پیشنهاد دهند. اکنون شنیده‌ام که نمایندگان به دنبال این هستند که از محل صندوق توسعه تسهیلاتی به صنعت‌گران‌، گردشگران و ... اختصاص دهند. چه خوب بود که از این محل سهمی هم به نشر،‌ سینماگران‌ و خبرنگاران‌ اختصاص پیدا کند چرا که اینها فعالیت مهمی را برعهده دارند و کارآفرین هستند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1392/1/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.