پرده سینما

فیلم جدید اصغر فرهادی برای نخل طلای کن رقابت می‌کند

پرده سینما









 

اسامی فیلم‌های بخش رسمی جشنواره فیلم کن 2013 در حالی اعلام شد که گذشته اصغر فرهادی یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی است.

 

نمایی از فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادیبه گزارش خبرآنلاین، روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در سالن سینمای نورماندی در پاریس، تیه‌ری فرمو مدیر عامل جشنواره فیلم کن نام فیلم‌های بخش رسمی شصت و ششمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.

فیلم فرانسوی گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه اصلی با 18 فیلم شامل تازه‌ترین ساخته‌های رومن پولانسکی، استیون سودربرگ و الکساندر پاین رقابت می‌کند.

فیلم جدید فرهادی یک ملودرام مدرن شهری در حال و هوای جدایی نادر از سیمین است.

فیلم داستان زوجی است که بعد از سال‌ها زندگی که حاصلش دو فرزند است زندگی آرامی ندارند. مرد (علی مصفا) بعد از سال‌ها اختلاف همسرش (بر‌نیس بژو) را رها کرده و به ایران برمی‌گردد. همسر او با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا شده و آن مرد وارد زندگی‌اش می شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می نویسد و از او تقاضای طلاق می کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و یک تازه‌وارد را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و ...

به غیر از بر‌نیس بژو، علی مصفا، طاهر رحیم و پولین بارله، بابک کریمی نیز در چند سکانس این فیلم ایفای نقش می‌کند.

این فیلم به زبان فرانسوی است و تمام صحنه‌های آن در پاریس فیلمبرداری شده است.

تاریخ نمایش این فیلم در جشنواره فیلم کن اعلام نشده اما با توجه به اکران فیلم در 15 مه در فرانسه، احتمالا فیلم در اوایل جشنواره روی پرده برود.

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن 15 مه (25 اردیبهشت) با درام گتسبی بزرگ به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و 26 مه (5 خرداد)  با تریلر فرانسوی زولو ساخته ژروم سال به پایان می‌رسد. 

استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی است و اودری توتو بازیگر فرانسوی اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه را به عهده دارد.


 تاريخ ارسال: 1392/1/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.