پرده سینما

فرصت حضور را برای تمامی مردم در این جشنواره فراهم کردیم؛ نشست خبری جشنواره فیلم و عکس همراه برگزار شد

پرده سینما









به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما نشست خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ساعتی قبل در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه و مسئولین اجرایی این جشنواره برگزار شد.

 

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران‌در این نشست برخی از دست اندرکاران اجرایی این جشنوراه توضیحاتی را در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره ابرار داشتند. فرهاد خوشبین دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که در نشست رسانه‌ای این جشنواره 2 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت، بیان کرد: این جشنواره از مهر و آبان سال گذشته آغاز به کار کرد و با حضور در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با انتشار فراخوان عمومی وارد مراحل اجرایی شد.

وی یادآور شد: ما پس از حضور در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و به دلیل تقاضای گسترده برای ارسال اثر به جشنواره و همچنین اضافه کردن بخش ایده‌ها منتظر نمی‌مانند به درخواست حامی جشنواره‌، مدت پذیرش آثار را تمدید کرده و تلاش کردیم گروه بیشتری از مردم در آن شرکت کنند. پس از مشاهده حضور گسترده علاقه‌مندان در جشنواره‌، ما با همکاری مهرداد اسکویی به برگزاری 20 کارگاه آموزشی تکنیک‌های فیلم‌سازی با تلفن همراه در دانشگاه‌های تهران و شش شهر دیگر اقدام کردیم.

به گفته‌ی او در این کارگاه‌ها پنج هزار دانشجو و علاقه‌مند برای فیلمبرداری با تلفن همراه آموزش دیده‌اند و از آنجا که قصد داشتیم فرصت حضور آنها را در این جشنواره هماهنگ کنیم،‌ مهلت ارسال آثار را یکبار دیگر تمدید کردیم.در این مدت به دلیل تنوع موضوعی آثار رسیده به جشنواره خود به خود زمینه شکل‌گیری بخش‌های موضوعی در دسته‌بندی‌های گردشگری‌، ورزشی و دانشجویی به وجود آمد. به عنوان مثال ما پس از پایان تعطیلات نوروز، عکس‌های بسیار خوب و متنوعی را در موضوع گردشگری از مردم دریافت کردیم.

خوشبین همچنین به برگزاری موبایل تور اشاره کرد و توضیح داد: ما در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره، بخش تورهای آموزشی موبایل را برای گروهی از مخاطبان و به منظور آموزش عکاسی با تلفن همراه برگزار کردیم. این بخش قرار است پس از اتمام جشنواره به حیات خود ادامه دهد و زمینه ارتباط ما با مخاطبانمان را تا برگزاری دوره بعدی فراهم آورد.

او ادامه داد: همچنین می‌توانم از نمایش آثار برگزیده جشنواره در 15 دانشگاه کشور و با همکاری خانه سینمای دانشگاهی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ما برای حفظ ارتباطمان با مخاطبان نام ببرم.

دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در ادامه‌ی سخنانش با ابراز خرسندی فراوان از گستردگی آثار رسیده به این جشنواره عنوان کرد: بدون شک نقطه قوت اصلی این جشنواره حضور گسترده مردم در آن است. به طوری که تعداد فیلم و عکس‌های رسیده به این رویداد‌، در هیچ یک از فستیوال‌های فرهنگی و هنری پس از انقلاب سابقه ندارد باید بگویم اگرچه ما پیش‌بینی استقبال مخاطبان از این جشنواره را داشتیم اما حقیقتا چنین استقبال گسترده‌ای غافلگیرمان کرد.

خوشبین در بخش دیگری از سخنانش آمار عکس‌ها و فیلم‌های رسیده به جشنواره را اعلام و اعضای هیات انتخاب و داوری جشنواره را معرفی کرد.

وی درباره بخش عکس جشنواره فیلم همراه تهران گفت: بیش از 27 هزار قطعه عکس در بخش‌های مختلف به دست ما رسیده است که اگر بخواهم به تفکیک اعلام کنم باید بگویم در بخش اصلی جشنواره 13 هزار و 100 قطعه‌، در بخش ویژه سه هزار و150 قطعه‌ و در بخش مسابقه سامسونگ با عنوان ایده‌ها منتظر نمی‌مانند یازده هزار قطعه عکس به دست ما رسیده است. از نکات حائز اهمیت در بخش عکس می‌توان به ارسال عکس‌هایی از کشورهای کانادا‌، بلژیک‌، هلند‌، فرانسه‌، ترکیه‌ و کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

خوشبین درباره نحوه داوری این تعداد عکس نیز توضیح داد: به علت تعداد بسیار زیاد عکس‌های رسیده به جشنواره ما هیات انتخابی را با دبیری آقای دکتر مبین‌نژاد و همچنین و با عضویت حمید خانی و بنده تشکیل دادیم تا همه عکس‌ها به شکل کامل دیده شود. در این مرحله 1054 عکس انتخاب و پس از داوری‌،158 عکس به جشنواره راه پیدا کردند که توسط آقایان محمود کلاری‌، سیف‌الله صمدیان‌، شهریار توکلی‌، حمید جبلی‌ و مهدی مقیم‌نژاد داوری خواهند شد.

دبیر جشنواره فیلم عکس همراه همچنین درباره تعداد آثار رسیده به بخش فیلم جشنواره نیز خاطرنشان کرد: در مدت تعیین شده 900 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان آنها 500 فیلم در بخش اصلی‌، 150 فیلم در بخش ویژه و 250 فیلم در بخش سامسونگ با عنوان ایده‌ها منتظر نمی‌مانند قرار گرفته است.

به گفته‌ی او در این مدت هیات انتخابی شامل آقایان‌: پیروز کلانتری‌، شهروز توکل،‌ عبدلی کارشناس جشنواره‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال و بنده فیلم‌ها را بازبینی کرده و 105 اثر به مرحله داوری رسیدند. از این میان هیات داوران متشکل از آقایان : رضا میرکریمی ،‌ خسرو سینایی، گلاب آدینه و مهرداد اسکویی به عنوان عضو و دبیر هیات داوران آثار را داوری و 72 فیلم را واجد شرایط حضور در جشنواره دانستند.‌

فرجاد خوشبین در بخش پایانی سخنانش به زمان برگزاری جشنواره نیز اشاره و عنوان کرد: نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از 4 تا 6 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

همچنین اختتامیه جشنواره روز جمعه شش اردیبهشت از ساعت 17 تا 20 در این پردیس سینمایی برگزار خواهد شد.

براساس بروشوری که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، در ایام برگزاری جشنواره 158 عکس راه یافته به این فستیوال در پردیس سینمایی ملت به نمایش درخواهند آمد همچنین در کنار آنها 25 عکس از عکاسان خارجی نیز برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

در بخش فیلم نیز قرار است سه فیلم ساخته شده توسط فیلمسازان حرفه‌ای به وسیله تلفن همراه برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شود. برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعاتی از جمله ارتباط موبایل با اخلاق و حریم خصوصی‌، آینده رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری‌، شبکه‌های اجتماعی‌، فیلمسازی و عکاسی با موبایل‌ و ... برگزار شود.

از جمله حاضران در این نشست، مهرداد اسکویی بود که پس از ایراد سخنرانی درباره اهمیت برگزاری این جشنواره و همچنین پتانسیل‌های نهفته در استفاده تمام شهروندان از تلفن همراه گفت: ما پیشنهاد دادیم سال آینده بخش فیلم‌های خلق الساعه و خبری را نیز در جشنواره داشته باشیم که بخشی بسیار جذاب است. همچنین پیشنهاد داده‌ایم که این بخش به شکلی مخصوص برای خبرنگاران نیز ایجاد شود.

اولین جشنواره‌ فیلم و عکس همراه تهران از 4 تا 6 اردیبهشت ماه در پردیس ملت برپا می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.