پرده سینما

حسین پاکدل: فيلمنامه حساب شده «برف روی کاج‌ها» دليل حضورم در اين فيلم بود

پرده سینما









حسین پاکدل همزمان با اکران برف روی کاج‌ها گفت: عمیقاً اعتقاد دارم کیفیتِ نقش ربطی به کمیتِ حضور ندارد.

 

نمایی از فیلم برف روی کاج هااین هنرمند در گفت‌وگویی با ایسنا، درپاسخ به اینکه با توجه به حضور متمادی در عرصه‌ی هنر به چه دلیل بازی در برف روی کاج‌ها را به عنوان اولین تجربه‌ی سینمایی پذیرفته است؟ گفت: البته این فیلم اولین تجربه در زمینه بازی برای من نبود. قبلاً در چند سریال و فیلم برای دوستانم کار کرده بودم. طی این سال‌ها پیشنهاد‌های مختلف برای همکاری می‌شد ولی به دلایلی قبول نمی‌کردم.

فیلم برف روی کاج‌ها برایم ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری داشت. وی ادامه داد: فیلم‌نامه‌اش آن‌قدر حساب شده و دقیق نوشته شده‌بود که با افتخار قبول کردم با پیمان معادی همکاری کنم. قرار بود این همکاری در تئاتر نیز با حضور آقای معادی در نمایش عشق و عالیجناب تداوم یابد حتی جلساتِ اولیه‌ تمرین هم برگزار شد ولی به دلیل همزمان شدن اجرا با سفرهای متعدد و بی‌وقفه‌ او برای فیلم جدایی نادر از سیمین متأسفانه میسر نشد تا در آینده چه پیش آید. پاکدل در پاسخ به اینکه حضور کوتاه اما موثرش در برف روی کاج ها در انتخابش تاثیر داشت؟ گفت: بله تأثیر داشت. چون عمیقاً اعتقاد دارم کیفیتِ نقش ربطی به کمیتِ حضور ندارد. منشاً ایجاد چالش دراماتیک توسط اقداماتِ شخصیتِ علی در فیلم‌نامه و فیلم خیلی خوب پرداخت شده بود. لحظات حضورش چنان سایه‌ی گسترده‌ای دارد که در طول فیلم به ویژه در نبودش نیز این سایه تداوم دارد و ما به عنوان تماشاگر سنگینی‌ این حضور و غیبت‌اش را حس می‌کنیم.

این هنرمند درباره‌ ارزیابی‌اش درباره‌ وضعیت اکران برف روی کاج ها که با توجه به مضمونش برای اکران عمومی دچار مشکل شد، درحالی که فیلم برگزیده مردم در جشنواره‌ی فیلم فجر شده بود هم ابراز عقیده کرد: بالاخره روزی باید این تضاد و تناقض حل شود. اگر حل نشود ریا، دروغ، ظاهرسازی و ساده‌انگاری ارکان جامعه را نابود می‌کند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.