پرده سینما

نادره ترکمانی خواستار تاسیس «بنیاد سینمایی کودک» شد

پرده سینما









یک کارگردان سینمای کودک برای پایان مشکلات حوزه تولید و اکران فیلم‌های کودک در نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی، خواستار تاسیس بنیاد سینمایی کودک شد.

 

نادره ترکمانینادره ترکمانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان مطلب فوق اظهارداشت: حوزه اکران و تولید سینمای کودک در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و با وجود اینکه فارابی متولی حمایت از این سینما به حساب می‌آید اما عملاً هیچ کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی که حوزه سینمای کودک به خصوص در بحث اکران دارد، در نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی پیشنهاد تاسیس بنیاد سینمای کودک را دادند تا دلسوزان حوزه فیلم‌سازی کودک در این بنیاد دور هم جمع شوند و برای آینده سینمای کودک چاره‌اندیشی کنند.

کارگردان فیلم‌سینمایی خاله‌سوسکه ادامه داد: با وجود اینکه در سالهای اخیر، فارابی رونق تولید را به سینمای کودک برگردانده است اما این تولید بیشتر از سر اجبار و برای رونق بخشی به جشنواره کودک صورت گرفته وگرنه هیچ طرح و برنامه مشخص برای سینمای کودک وجود ندارد و فیلم‌ها تنها برای جشنواره کودک ساخته می‌شوند و پس از آن برای اکران عمومی حمایتی صورت نمی‌گیرد.

ترکمانی خاطرنشان کرد: به همین دلیل معتقدم تفکر حمایت از سینمای کودک به صورت جدی در فارابی وجود ندارد و اگر هم چنین چیزی وجود دارد به صورت شعار است و در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

کارگردان فیلم گرداله و عمه غوله تصریح کرد: بنابراین چون تفکر حمایت از سینمای کودک در بدنه فارابی دیده نمی‌شود اعتقاد دارم اگر بنیاد سینمایی کودک داشته باشیم بسیار موفق‌تر خواهیم بود اما هنوز جواب خاصی از سوی آقای شمقدری به این درخواست من داده نشده است .

وی افزود: امیدوارم با تاسیس بنیاد سینمایی کودک ، گام بزرگی برای سینمای کودک در کشورمان برداشته شود، من شخصاً بنیاد سینمای کودک را به عنوان مجموعه‌ای بزرگ دیده‌ام تا همه چرخه ساخت، تولید و حتی اکران یک فیلم کودک در دل این بنیاد صورت گیرد و همه فعالان و دلسوزان سینمای کودک در این بنیاد، دور هم جمع شوند.

ترکمانی در خاتمه اظهارداشت: امیدوارم بتوانیم برای 17-18 میلیون کودکی که در کشورمان زندگی می‌کنند با تاسیس بنیاد سینمایی کودک کار مهمی انجام دهیم که در آخرت به کمک ما بیاید.


 تاريخ ارسال: 1392/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.