پرده سینما

علیرضا زرین‌دست: «آینده تورج اصلانی را خراب نکنیم»

پرده سینما









علیرضا زرین دست با اشاره به حواشی فعالیت تورج اصلانی، گفت: باید اجازه داد که اصلانی به فعالیت در ایران ادامه دهد، با این وجود معتقدم نباید هر پیشنهاد خارجی را پذیرفت.

 

تورج اصلانیعلیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری سینمای ایران که این روزها ملکه با فيلمبرداري او روی پرده سینماهاست، در گفت‌وگو با برنا، درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون فعالیت تورج اصلانی  در ایران، واکنش نشان داد.

زرین دست درباره همکاری فیلمبرداران ایرانی با گروه‌های سازنده آثاری که در خارج از کشور تولید می‌شود، گفت: در طول دوران کاری‌ام، بارها با این موضوع مواجه شدم اما در مقاطع مختلف، تصمیم گرفتم موضوع را با معاونت سینمایی وقت در میان بگذارم و بعد از رایزنی‌های فراوان، به این نتیجه رسیدم که بهتر است با آن فیلم‌ها همکاری نکنم.

زرین دست اضافه کرد: بالاخره ما باید در نظر بگیریم که در ایران کار می‌کنیم و باید به قوانینی که در کشورمان وجود دارد احترام بگذاریم و نمی‌توانیم سیاست یک بام و دو هوا را برای فعالیت کاریمان در پیش بگیریم.

این فیلمبردار قدیمی با این وجود، گفت: به نظرم باید به حواشی که پیرامون تورج اصلانی ایجاد شده است پایان داد.اصلانی فیلمبردار جوان و با استعدادی است و نباید به خاطر موضوع پیش آمده آینده حرفه‌ای او تحت تاثیر قرار گیرد .

وی ادامه داد:هر چند که در مقامی نیستم که بخواهم در مورد ادامه فعالیت او در آینده تصمیم‌گیری کنم و این موضوع بر عهده مقامات مسوول است، اما ازصمیم قلب آرزو می‌کنم اصلانی و همه همکارانم در فضای بدون حاشیه و در کمال آرامش کار کنند و این قبیل حواشی، خللی را در روند کاری‌شان ایجاد نکند.

فعالیت تورج اصلانی در پروژه فصل کرگدن با وجودی که جوایز متعددی را از جشنواره‌های خارجی برای این فیلمبردار جوان و خلاق به همراه داشت اما موجب شد تا در آستانه همکاری او با پروژه موسسه شهید آوینی (به تهران خوش آمدید) برخی سایت‌ها و رسانه‌ها علیه او مطالبی را منتشر کنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: آنگونه که مطلع هستم پروانه ساخت فیلم به تهران خوش آمدید به نام آقای امینی باید صادر می‌شد. در جلسه هیئت مدیره شرکت می‌کنم، ببینم چرا چنین کاری بدون مجوز هیئت مدیره انجام گرفته است.

حجت الاسلام پناهیان یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه شهید آوینی در گفت و گو با فارس درباره فیلم به تهران خوش آمدید که توسط تورج اصلانی فیلمبردار فیلم فصل کرگدن انجام می‌شود گفت: بنده آنگونه که مطلع هستم این فیلم ربطی به موسسه شهید آوینی ندارد.

وی درپاسخ به این سؤال که پروانه ساخت فیلم به صورت مشارکت صادر شده است گفت: من اینگونه مطلع هستم پروانه ساخت قرار بوده به نام آقای امینی صادر شود و ربطی به موسسه شهید آوینی نداشته باشد من بیش از این مطلع نیستم. باید در جلسه هیئت مدیره شرکت کنم و ببینم چرا چنین کاری بدون مجوز هیئت مدیره انجام گرفته است. تا جایی که در جلسه هیئت مدیره بودم روند کار این گونه بود که پیش از گفتم .

وی درباره فعالیت تورج اصلانی در سینما گفت: قصد ندارم وارد جزئیات شوم.


 تاريخ ارسال: 1392/2/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.