پرده سینما

کتاب «فرهنگنامه اسارت آزادگان» مسعود ده نمکی رونمایی می شود

پرده سینما









مراسم رونمایی از فرهنگنامه اسارت آزادگان جدیدترین اثر مکتوب مسعود ده‌نمکی در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

 

مسعود ده نمکیبه گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از فرهنگنامه اسارت آزادگان جدیدترین اثر مکتوب مسعود ده نمکی عصر شنبه، چهاردهم اردیبهشت، ساعت 15در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

ده نمکی، فیلمساز و روزنامه نگار درباره رونمایی از این مجموعه گفت: فاز اول فرهنگنامه اسارت آزادگان به همت اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در 16 جلد فردا در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این 16 جلد در حدود 20 هزار صفحه است. همین طور فاز دوم هم که 70 جلد است ان شاالله امسال در سالگرد ورود آزادگان یا هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد. فاز سوم هم که 20 جلد است به امید خدا در 4 یا 5 سال آینده تکمیل و راهی بازار کتاب خواهد شد.

ده نمکی در توضیح بیشتر درباره این فرهنگ نامه افزود: نگارش این مجموعه را از 20 سال پیش آغاز کرده ام. فرهنگنامه اسارت آزادگان یک کار مرجع در سه حوزه مرجع، اردوگاهی و اردویی است. این فرهنگنامه شامل حدود 100 هزار صفحه مکتوبات تحلیلی، تصویری، روایی و اسنادی درباره اسارت و آزادگان است که در بخش خصوصی تهیه و تالیف شده است.

کارگردان مجموعه فیلم های اخراجی ها پیش از این هم سابقه تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را داشته است. او در این باره گفت: سال 73 مجموعه 8 جلدی خاکریز پنهان را که شامل مجموعه خاطرات آزادگان بود توسط انتشارات کتاب آزادگان منتشر کردم.

در مراسم رونمایی فاز اول این فرهنگنامه، مسعود ده نمکی (پدید آورنده این کتاب)، منصور واعظی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حمید داوود آبادی و حمید طایفه نوروز ضمن رونمایی از این اثر در یک نشست خبری در خصوص این مجموعه کتاب 16 جلدی صحبت خواهند کرد.

محل برگزاری این مراسم، غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور واقع در شبستان، روبه روی راهروی 39 خواهد بود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.


 تاريخ ارسال: 1392/2/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.