پرده سینما

سینما فرهنگ جای خود را به مجموعه‌ای سینمایی می‌دهد

پرده سینما









مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد به محض تامین بودجه، پروژه ساخت یک مجموعه سینمایی با معماری اسلامی - ایرانی به جای سینما فرهنگ آغاز می‌شود.

 

سینما فرهنگسید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که 2 سال پیش اعلام شد که سینما فرهنگ قرارست تخریب و تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه‌های سینمایی نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه شود، گفت: متاسفانه این طرح به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: طرح اولیه برای بازسازی و ساخت این سینما آماده و ماکت اولیه نیز ساخته شده است، اما مسایل مالی مانع از شروع این کار شد. این طراحی توسط یکی از معتبرترین طراحان ایرانی که تجربه طراحی‌های بین‌المللی را دارد، انجام شده و در این طراحی تمام موارد مورد نیاز برای یک مجموعه سینمایی بی‌نظیر در نظر گرفته شده است.

میرعلایی در پاسخ به این پرسش که چرا از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای بازسازی این سینما استفاده نشده است، گفت: ابتدای کار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای همکاری در بازسازی سینما فرهنگ پیشنهاد دادیم، اما به دلیل آن که شرکت سرمایه گذار مورد نظر تمایل داشت وجه اقتصادی مجموعه طراحی شده بیشتر از وجه فرهنگی آن باشد، به توافق نرسیدیم.

به گفته وی، به دلیل نوع برند و جایگاه سینما فرهنگ و تاثیر آن در کلیت سینمای ایران ترجیح داده شد مجموعه‌ای طراحی شود که از هر نظر فرهنگی و هنری باشد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی که مالکیت سینما فرهنگ را دارد درباره زمان تخریب و بازسازی سینما فرهنگ و تعطیل شدن یکی از پتانسیل‌های سینمایی کشور توضیح داد: برنامه‌ریزی دقیق و منظمی برای تخریب و بازسازی این مجموعه انجام شده است. پیش‌بینی شده است که 2 سال برای تخریب و ساخت مجموعه جدید فرهنگی و هنری به جای سینما فرهنگ زمان لازم است. همین مسئله سبب شد به این فکر بیفتیم که طی این 2 سال نیازمند فضای جایگزین برای این سینما هستیم.

میرعلایی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم در زمان ساخت و ساز از فضایی مجاور سینما فرهنگ استفاده کرده و سینمایی را راه‌اندازی کنیم تا علاقه مندان به این سینما در طول مدت ساخت و ساز، از آن استفاده کنند. البته یکی دیگر از پیش‌بینی های قابل توجه این بود که فعالیت تخریب به گونه‌ای انجام گیرد که تا 3 ماه بعد از تخریب بخش‌هایی مانند پارکینگ، سالن‌های سینمای فرهنگ قابل استفاده باشد.

وی تاکید کرد: بی شک تا زمانی که بودجه مورد نیاز تامین نشود صلاح نیست که چنین سینمای مهمی در کشور تعطیل و تخریب شود.

میرعلایی با توضیح اینکه تحقیقات بسیاری برای انتخاب بهترین مهندس آرشیتکت برای طراحی مجموعه جدید سینما فرهنگ صورت گرفت، ادامه داد: مجموعه‌ای از کارهای تعداد زیادی از طراحان دیده شد اما در نهایت یکی از آرشیتکت‌های مطرح ایرانی که ساختمان‌های قابل توجهی را در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا طراحی کرده بود، انتخاب شد. وی توانست طراحی متفاوت و قابل توجه که همخوان با فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی است برای این مجموعه انجام دهد. یکی از نکاتی که باعث موفقیت این طرح در سطح داخلی و بین‌المللی خواهد شد، عشق و علاقه طراح این مجموعه به هنر ایرانی است.

این مدیر فرهنگی در پایان تاکید کرد: به محض تامین بودجه مورد نظر برای ساخت مجموعه جدید، تخریب و بازسازی سینما فرهنگ آغاز خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مرادبیگ:

چرا به سینماهای تخریب شده نگاهی نمی‌اندازید ؟ سینما فرهنگ که سینمایی روپا و مدرن است این بودجه‌های گزاف مطمئناً برای رفتن در جیب عده‌ایی معلوم الحال مصرف خواهد شد نه برای سینما . چکار به سینما فرهنگ دارید ؟ به سراغ هزینه کردن برای سینماهایی بروید که تخریب و نابود شده‌اند و بکلی از فعالیت ساقط شده‌اند نه سینما فرهنگ . اتفاقاً سینما فرهنگ باید به همین شکل و با همین ترکیب برای همیشه حفظ شود لطفاً این بودجه‌ایی را که قرار است بیهوده برای تخریب این سینمای زیبا و دوست داشتنی مصرف کنید برای سینماهای سوخته و نابود شده و برای احیائ آنها خرج کنید .....مگر اینکه قرار باشد این بودجه بنام تخریب و بازسازی سینما فرهنگ به جیب آقایان معلو م الحال ریخته شود که آن بحثی دیگر می‌طلبد...............

0+0-

شنبه 21 ارديبهشت 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.