پرده سینما

جهان اسلام در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران جایگاهی ویژه دارد

پرده سینما









بهترین آثار از میان فیلم‌های کشورهای مسلمان تندیس و جایزه نقدی دریافت جشنواره فیلم کوتاه می‌کند.

 

به گزارش سایت پرده سینما در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، بخش جهان اسلام که به فیلم‌هایی با رویکرد هنری نسبت به اصول راستین اسلام و براساس مفاهیم همانند عدالت، راستی و کمال، نقش آیین‌ها در زندگی امروزی و اعتقادات معنوی در ایجاد ارتباطات انسانی و همچنین با آروزی ساختن جهانی بهتر اختصاص دارد می پردازد، در نظر گرقته شده است.

بر اساس این گزارش، بهترین فیلم در این بخش علاوه بر تندیس جشنواره جایزه نقدی دریافت می‌کند.

کشورهای مالزی، ترکیه، افغانستان، بنگلادش، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، مصر، قطر، امارات متحده عربی، مراکش، لیبی، سوریه، عراق، تونس، فلسطین، بحرین؛ بوسنی و هرزگوین، آلبانی، لبنان و اردن 21 کشور مسلمانی بودند که با 146 فیلم، آثارشان را برای شرکت در بخش جهان اسلام بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کردند. در سال 1390 تعداد فیلم‌های این بخش، 112 فیلم بوده است.

سال گذشته، لوح تقدیر بخش مسابقه‌ جهان اسلام به روزی روزگاری در رفح ساخته محسن اردستانی رستمی از کشور ایران اهدا شده بود. همچنین جایزه بهترین فیلم در این بخش را دنیس تانویچ از کشور بوسنی و هرزگوین برای فیلم چمدان دریافت کرده بود.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 22 الی 28 مهر ماه 1392 در تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار می شود.

علاقه مندان تا 21 خرداد ماه فرصت دارند تا از طریق سایت انجمن به نشانی www.iycs.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثارشان اقدام نمایند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.