پرده سینما

استیون اسپیلبرگ: سینما زبان مشترک مردم جهان است

پرده سینما









هیئت داوران جشنواره شصت و ششمین جشنواره فیلم کن در اولین کنفرانس خبری خود شرکت کردند و به بیان دیدگاه‌های خود دریاره سینما و جشنوراه کن امسال پرداختند.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش ایسنا، هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن به ریاست استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس هالیوودی در اولین کنفرانس خبری‌ در جشنواره کن شصت و ششم حضور یافتند.

اسپیلبرگ به عنوان رییس هیئت داوران گفت به عقیده من، ما همواره در حال قضاوت، ارزیابی و یافتن چیزهای جدید در فیلم‌هایی هستیم که به تماشای آنها می‌رویم و در واقع فیلم‌ها در به دست آوردن توجه مخاطبین همواره در حال رقابت با هم هستند.

نیکول کیدمن بازیگر نامدار هالیوود و یکی از چهره‌های سرشناس امسال هیئت داوران جشنواره کن نیز ضمن اشاره به اهمیت ارج نهادن به فیلم‌ها گفت: نهایتاً جشنواره معتبر کن فرصتی را برای من فراهم کرد تا بتوانم بنشینم و فیلم ببینم.

آنگ لی کارگردان سرشناس چینی که امسال(2013) با فیلم زندگی پی جوایز فراوانی را از آن خود کرد و دوبار در سال‌های 1997 و 2009 در بخش رقابتی کن حضور داشته است نیز درباره حضور خود در جشنواره کن گفت: بدون شک جنبه‌های زیبایی شناختی‌، اجتماعی و سیاسی فیلم‌ها برای هیئت داوران حائز اهمیت است و آنچه همگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نخل طلای کن است.

کریستین مونگیو کارگردان سرشناس رومانیایی و برنده نخل طلا با فیلم 4 ماه، 3 هفته و 2 روز در سال 2007 نیز که امسال جزو هیئت داوران برای اهدای نخل طلای کن است گفت: قضاوت و داوری فیلم‌ها کار بسیار دشواری است و آنچه برای من اهمیت دارد، صداقت و شجاعت کارگردان است چرا که اولین قدم برای موفقیت یک کارگردان این است که بداند چه می‌خواهد و دومین قدم اصالت است.

نوآمی کاواسه کارگردان معروف ژاپنی و دیگر چهره شناخته‌ شده در هیئت داوران شصت ششمین جشنواره فیلم کن نیز گفت: جشنواره مکانی برای رقابت و دوستی است که هر ساله پیامی را برای جهانیان دارد و همانطور که اسپیلبرگ می‌گوید ما دارای ملیت‌ها و مشاغل گوناگونی هستیم اما زبانی مشترک داریم که آن زبان سینما است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.