پرده سینما

وزیر ارشاد: مصمم به بازگشایی خانه‌ سینما هستیم

پرده سینما









وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای بازگشایی خانه‌ سینما مصمم هستیم.

 

دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه‌ گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی امروز (چهارشنبه، اول خردادماه) درباره‌ آخرین وضعیت بازگشایی خانه‌ی سینما، اظهار کرد: این موضوع در مرحله‌ بررسی و طی‌ کردن روند قانونی است و ما مصمم هستیم آن را به سرانجام برسانیم. امیدواریم با همدلی، همیاری و همگرایی موجود، این امر به نتیجه‌ مطلوب برسد.

او در پاسخ به پرسش درباره اجرایی‌ شدن مهم‌ترین برنامه‌های نیمه‌کاره در حوزه‌ فرهنگ و هنر تا پایان دولت دهم، گفت: پروژه‌های عمرانی که نیمه‌کاره مانده‌اند با جدیت دنبال می‌شوند تا به بهره‌برداری برسند. در بحث فرهنگ و هنر نیز برپایی همایش‌های متعدد مانند این همایش، در حال انجام است. نمایشگاه قرآن هم که یکی از برنامه‌های ارزشمند ما است تا پایان دولت برگزار خواهد شد.

وزیر ارشاد که در حاشیه‌ سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با رویکرد سینما سخن می‌گفت، درباره به سرانجام رسیدن لایحه‌ حمایت از قانون مالکیت ادبی و هنری تا پایان دولت دهم، بیان کرد:‌ این لایحه بیش از یک سال در دستور کار دولت بود و در کمیسیون لوایح به ریاست وزیر دادگستری بررسی شد. منتظریم تا این لایحه در دستور کار دولت قرار گیرد تا پس از تصویب، آن را به مجلس ارجاع دهیم و نهایی شود.

حسینی افزود: تصمیم داشتیم حقوق‌دانان دیدگاه‌شان را درباره‌ مسائل مالکیت معنوی در سینما مطرح کنند تا به‌نوعی فرهنگ‌سازی شود و اهالی سینما با حقوق خود آشنا شوند. سینماگران اکنون با مشکلات قانونی مواجه‌اند و نیاز است از آن‌ها حمایت شود تا از سرمایه‌گذاری‌ای که در حوزه‌ سینما انجام می‌دهند اطمینان داشته باشند. همچنین باید قانونی در این زمینه باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد. بنابراین این همایش برگزار شد تا از نظر اندیشمندان بهره بگیریم.


 تاريخ ارسال: 1392/3/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.