پرده سینما

محسن علی اکبری: صنوف سینمایی تنها ده روز برای قانونی شدن فرصت دارند

پرده سینما









محسن علی اکبری با تاکید بر قانونی شدن صنوف سینمایی گفت: هیئت بازگشایی خانه سینما کار خود را آغاز کرده است ترکیب این هیئت تغییر نخواهد کرد.

 

خانه سینمامحسن علی اکبری سخنگوی هیئت بازگشایی خانه سینما در گفت‌وگو با فارس درباره روند فعالیت این هیئت توضیح داد: به شخصه تمام سعی و تلاش خودم را در  سه سال گذشته برای اینکه خانه سینما بسته نشود انجام دادم به همراه دوستان نشست هایی با هیئت مدیره سابق برگزار کردیم به نتایج مثبتی هم رسیدیم اما مشکلات  اساسنامه خانه سینما و متاسفانه اختلافات به گونه‌ای پیشرفت رفت (از جمله نامه مدیرعامل سابق خانه سینما به وزیر ارشاد) که نتوانستیم مانع بسته شدن خانه سینما شویم اما از همان زمان با دوستان خانه سینما ارتباطات و تعامل خود را حفظ کردیم .

وی در ادامه افزود: پس از تعامل خوبی که میان نمایندگان ارشاد و نمایندگان خانه سینما در بهمن ماه شکل گرفت اساسنامه خانه سینما اصلاح و مشکلات آن مرتفع گردید و با رفع اشکالات اساسنامه به شورای فرهنگ عمومی ارایه شده است. در حال حاضر هیئت بازگشایی تلاش می‌کند تا با برگزاری جلسات بستر مناسب بازگشایی خانه سینما را فراهم آورد. وظیفه این هیئت برگزاری مجمع عمومی، تصویب اساسنامه اصلاح شده توسط مجمع و انتخابات هیئت مدیره خواهد بود.

وی از نام بردن افراد تشکیل دهنده هیئت بازگشایی خودداری کرد و افزود: قرار نیست هیچ یک از افراد در این هیئت  مسئولیت اجرایی خانه سینما را برعهده بگیرند و  هیچ نقشی داشته باشند و یا اعمال نفوذ کنند، این هیئت موظف است شرایطی فراهم آورد تا انتخابات آزاد برگزار شود.

علی‌اکبری درباره شرایط بازگشایی خانه سینما گفت: خانه سینما با صنوف قانونی بازگشایی خواهد شد. در حال حاضر صنوفی که قانونی شدند و امکان حضور در مجمع عمومی و انتخابات را خواهند داشت 13 صنف هستند. ما  علاقمندیم بقیه صنوف مختلف که هنوز اقدام به قانونی شدن نکردند در فرصت باقی مانده که حداقل یک هفته تا ده روز آینده خواهد بود به  هیئت ساماندهی صنوف مراجعه کرده و درخواست قانونی شدن خود را ارایه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که با ارایه درخواست قانونی شدن زمانی برای قانونی شدن نیاز است گفت: با ثبت درخواست قانونی شدن صنوف در هیئت ساماندهی، صنف می تواند در مجمع عمومی خانه سینما شرکت کند. ما علاقمندیم با تعامل و همدلی و وحدت 28 صنف قانونی شده و در مجمع عمومی حاضر شوند. خانه سینما متعلق به جامعه صنفی است دوستان به خاطر جامعه صنفی مسایل گذشته را فراموش کنند و همه حضور داشته باشند تا خانه سینما با وحدت و همدلی  گشوده شود.

سخنگوی هیئت بازگشایی خانه سینما درباره امکان حضور هیئت مدیره سابق خانه سینما در هیئت بازگشایی گفت: هیئت بازگشایی از سوی معاون فعالیت های سینمایی تعیین شده است و کار خود را آغاز کرده است ترکیب این هیئت تغییر نخواهد کرد اما هریک از اعضای هیئت مدیره سابق خانه سینما که علاقمند هستند می توانند در کنار هیئت بازگشایی قرار گرفته و به این هیئت در انجام امور محوله همفکری و مشاوره بدهند.

وی در ادامه متذکر شد: هیئت بازگشایی خانه سینما داوطلبانه در این کار حاضر شدند و هیچ نفع مالی نخواهند برد تنها انگیزه افراد در این هیئت بازگشایی مرکز فرهنگی صنفی است که بتواند به اعضاء صنوف و خانواده سینما طبق قانون خدمت رسانی کند. ما تنها به دنبال یک اتحاد، همدلی  و تعامل خوب هستیم .

علی اکبری در پاسخ به این سوال که چند صنف باید قانونی شوند تا خانه سینما بازگشایی شود گفت: ما  با 13 صنفی که تاکنون قانونی شده اند برای بازگشایی خانه سینما هیچ منع قانونی نداریم. اما علاقمندیم تا در فرصت یک هفته تا ده روز باقی مانده دیگر صنوف هم درخواست های ثبت قانونی خود را به هیئت ساماندهی بدهند تا بتوانیم با حضور تمام صنوف خانه سینما را بازگشایی کنیم صنوف تا قانونی نشوند نمی توانند از مزایای قانونی و تسیهلات بهره مند شوند و مباحث صنفی و رفاهی  خود را از دولت مطالبه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جلسات هیئت بازگشایی خانه سینما در چه مکانی برگزار می شود گفت: اواخر هفته آینده در خانه سینما کوچه سمنان مستقر خواهیم شد و جلسات رسمی هیئت بازگشایی در این محل برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.