پرده سینما

احتمال تغییر در شورای صنفی نمایش قوت گرفت

پرده سینما









احتمال تغییر در ترکیب شورای صنفی نمایش که از سوی اصناف تعیین می‌شوند، قوت گرفت.

 

به گزارش فارس، شورای صنفی نمایش توسط اصناف تعیین می‌شود و صنوف تهیه‌کنندگان، پخش کنندگان و سینماداران در این شورای نماینده دارند تا بتوانند تصمیمات مورد نظر آنها را برای اکران فیلم ها اتخاذ نمایند. البته پیش از اختلافات و بسته شدن خانه سینما نماینده‌ای از سوی کانون کارگردانان در این شورا حضور داشت که مدتی است کانون کارگردانان نماینده ای را برای حضور در شورای صنفی نمایش معرفی نکرده است.

در سال‌های اخیر تصمیمات نابجای شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم‌ها ، اعتراضات سینماگران را به چینش اکران برانگیخت که تداوم آن باعث شد  چندی‌پیش معاون فعالیت‌های سینمایی در گفت و گو با خبرگزاری‌ها گفت: «تغییراتی در شورای صنفی نمایش فیلم در حال انجام بوده و آیین نامه این شورا در حال تغییر است.» اما شورای صنفی نمایش حاضر نشد تا این تغییرات را اعمال کند و هیچ تغییری در این شورا را درست ندانست. تنها حضور قاصد اشرفی را به عنوان نماینده سینماداران تایید کرد.

بر اساس شنیده‌ها دوشنبه هفته گذشته  جلسه‌ شورای صنفی نمایش در وزارت ارشاد  برگزار شد. در این جلسه پیشنهاد شده است که علی سرتیپی به عنوان پخش کننده فعال در این شورا حضور پیدا کند همچنین به دلیل عدم معرفی نماینده کانون کارگردانان  به شورای صنفی نمایش مسعود اطیابی به عنوان کارشناس کارگردان به شورای صنفی نمایش از سوی معاون فعالیت‌های سینمایی معرفی شده است . با این وجود اختلافات برای حضور این دو عضو جدید به شورای صنفی نمایش همچنان ادامه دارد و هنوز شورای صنفی نمایش تصمیمی اتخاذ نکرده است.

شنیده می‌شود در ادامه تغییراتی که در شورای صنفی نمایش  قرار است رخ دهد حبیب کاوش که سمت سخنگوی شورا را برعهده داشت  و جلال قزل ایاق از شورای صنفی نمایش باید کناره‌گیری کنند و جای خود را به فرد دیگری بسپارد.


 تاريخ ارسال: 1392/3/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.