پرده سینما

نخستین جایزه کن به سینمای عرب به فیلم فلسطینی «عمر» رسید

پرده سینما









فیلم فلسطینی عمر به کارگردانی هانی ابواسعد با کسب جایزه منتقدان جشنواره کن در بخش نوعی نگاه نخستین جایزه کن به سینمای عرب را دریافت کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانی النشره، شب گذشته فیلم عمر به کارگردانی هانی ابواسعد جایزه منتقدان جشنواره کن در بخش نوعی نگاه را به دست آورد.

با این جایزه، عملا فلسطینی‌ها و عرب‌ها برای نخستین بار توانستند از جشنواره کن جایزه کسب کنند و آن هم توسط کارگردانی که پیش از این با فیلم بهشت الان در سال 2005 توانسته بود جایزه جشنواره برلین را کسب کند.

بنابر این گزارش، داستان فیلم سینمایی عمر داستان یک فلسطینی است که هر روز از دید تک‌تیراندازان اسرائیلی و دیوار حائل فرار می‌کند تا با نامزد خود دیدار کند اما اوضاع به سمتی می‌رود که او در درگیری با سربازان صهیونیست دستگیر و روانه زندان می‌شود و تحت شکنجه، بازپرسی شدید می‌شود و در این بین متوجه خیانت‌هایی می‌شود.

این فیلم تولید شرکت برادران زعیتر در آمریکا به کارگردانی هانی ابوسعید فلسطینی ساکن شهر ناصره است که در هشت هفته در شهرهای ناصره، نابلس و بیسان فیلمبرداری شده است.

هانی ابواسعد کارگردان فلسطینی فیلم «عمر» گفته است: این فیلم زندگی روزمره مردم فلسطین را به تصویر می‌کشد و الهام‌بخش من برای این فیلم داستان واقعی یکی از دوستانم بوده است.


 تاريخ ارسال: 1392/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.