پرده سینما

جعفر گودرزی: یزد و همدان تمایل جدی برای برگزاری جشنواره فیلم کودک دارند

پرده سینما









مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم کودک گفت: درصورتی که به توافق لازم برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان صورت نگیرد استان‌هایی همچون یزد و همدان تمایل جدی برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در سال جاری را دارند.

 

جشنواره بین المللی فیلم کودکبیست و هفتمین  دوره جشنواره فیلم کودک درحالی قرار است برگزار شود که با وجود امضای تفاهم نامه از سوی مسئولان برگزاری با مدیران شهر اصفهان به نظر می‌رسد مسئولان این شهر تمایلی به برگزاری این جشنواره ندارد.

جعفر گودرزی مدیرروابط عمومی جشنواره فیلم کودک در گفتگو با ایلنا گفت: ما و مسئولان اصفهان و شهرداری این شهر یک تفاهم نامه ۵ ساله داریم که براساس آن جشنواره فیلم کودک به مدت ۵ سال باید در این شهر برگزار شود اما براساس شواهد به نظر می‌رسد که مدیران این شهر امسال که سومین سال برگزاری جشنواره در دوره جدید است تمایلی به برگزاری این جشنواره ندارد.

گودرزی با اشاره به عدم پایبندی مدیران شهر اصفهان به تعهدات تفاهم نامه افزود: قرار بود در طول سال یک سینما به نمایش فیلم‌های کودک اختصاص پیدا کند همچنین شهرداری اصفهان در تولید فیلم کودک مشارکت داشته باشد و بخشی از هزینه‌های برگزاری جشنواره را نیز تقبل کند اما هیچ کدام از این تعهدات عمل نشده است.

گودرزی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مثبت تمامی جشنواره‌های مهم دنیا این است که سال‌های متمادی در یک محل ثابت برگزار می‌شود مانند جشنواره کن، لوکارنو که به محل برگزاری آن‌ها معروف هستند ما نیز تلاش داریم جشنواره کودک را به مدت طولانی در یک شهر برگزار کنیم اما اگر مسئولان شهری تمایل نداشته باشند چاره دیگری نداریم.

گودرزی ادامه داد: بعداز انتقال جشنواره از همدان به اصفهان مسئولان شهر همدان تمایل جدی برای برگزاری مجدد این جشنواره داشتند و پیگیری‌های زیادی کردند همچنین مسئولان شهر یزد نیز علاقمند هستند تا این جشنواره در این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: البته به جز این دو استان چند استان دیگر نیز تمایل دارند اما ما تاکنون با هیچ استانی مذاکره نکرده‌ایم زیرا اولویت اصلی ماندن جشنواره در اصفهان و برگزاری آن در این شهر است اما چنانچه با مسئولان اصفهان به توافق نرسیم راه دیگری به جز مذاکره با استان‌های دیگر و انتخاب گزینه دیگر نداریم.

گودرزی با اشاره به زمان برگزار جشنواره گفت: بیست و هفتمین  دوره  جشنواره کودک ۱۵ الی ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود و مقررات جشنواره طی یکی دو روز آینده منتشر می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.