پرده سینما

سامان سالور: آقای روحانی، لطفاً در انتخاب وزیر ارشاد و معاون سینمایی دقت کنید

پرده سینما






 

 

 

سالور گفت: آقای روحانی باید در انتخاب وزیر ارشاد و معاون سینمایی دقت لازم را به عمل آورد و فردی را انتخاب کند که در عین حال که به هنر علاقمند است، از بطن جامعه هنری باشد.

 

سامان سالور در گفت‌وگو با برنا گفت: دکتر روحانی به‌دلیل نگاه فرهنگی‌ای که داشتند توانستند هنرمندان را با خود همراه کنند؛ به گونه‌ای که اهالی هنر در حمایت از ایشان بیانیه صادر کردند. در هر حال این نوع حمایت‌ها ازجانب هنرمندان نسبت به یک کاندایدا در تمام دنیا مرسوم است و معمولاً اهالی هنر از تریبونی که در اختیار دارند استفاده و دیدگاه‌های سیاسی‌شان را به هوادران‌شان ابراز می‌کنند.

وی اضافه کرد: بالأخره هنرمندان جزو قشر پویا و تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند و همواره این ادعا را دارند که شاخک‌های حسی‌شان نسبت به سایر افراد جلوتر است و از این جهت می‌توانند برخی از اتفاقات سیاسی و اجتماعی را بهتر پیش‌بینی کنند. به هر حال، امیدوارم آقای روحانی روی حرف‌هایی که قبل از انتخابات زده‌اند بایستند و از هنر دفاع کنند.

سالور ادامه داد: روحانی از شعار تبلیغاتی بسیار هوشمندانه‌ای بهره گرفت. «دولت تدبیر و امید» حرف بزرگی است که در صورت عمل به این شعار، می‌توانند موج جدیدی را در جامعه به راه بیندازند؛ چراکه در شرایط کنونی جامعه به هیچ چیز به اندازه امید و تدبیر نیاز نیست.

کارگردان سیزده 59 تصریح کرد: فراموش نکنید هنر این روزها برای اوج‌گیری دوباره صرفاً نیازمند تزریق بودجه و پول نیست؛ بلکه باید سایه سیاست و نگاه‌های سلیقه‌ای از روی هنر برداشته شود؛ چراکه ممیزی‌های برگرفته از ذهن افراد باعث می‌شود هنرمندان نتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند.

وی در پایان گفت: در هر حال آقای روحانی باید در انتخاب وزیر ارشاد و معاون سینمایی دقت لازم را به عمل آورد و فردی را انتخاب کند که در عین حال که به هنر علاقمند است از بطن جامعه هنری باشد. هر چند فردی که طی سال‌های اخیر به‌عنوان معاون سینمایی انتخاب شد و یا در سایر مسندهای سینمایی تکیه زد به‌ظاهر کار سینمایی انجام داده بود، اما دغدغه این عرصه را نداشت و راه را برای فعالیت هنرمندان باز نمی‌کرد. امیدوارم فردی که در این عرصه دست به فعالیت می‌زند از توانایی لازم برخوردار باشد و بتواند گامی در جهت ارتقای هنر بردارد.


 تاريخ ارسال: 1392/3/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.