پرده سینما

شهرام شاه‌حسینی: برادری روحانی با هنر، با فیلم ساختن بیضایی و تقوایی ثابت می‌شود

پرده سینما






 

 

 

برادری آقای روحانی با هنر زمانی ثابت می‌شود که ایشان فضا را برای کار فیلمسازان بزرگی نظیر ناصر تقوایی، بهرام بیضایی و... در ایران فراهم کند.

 

شهرام شاه حسینی در گفت‌وگو با برنا گفت: متأسفانه طی مدت اخیر فرهنگ و هنر، به‌ویژه سینما، در کشور ما به شدت سیاست‌زده شده بود. به همین دلیل، نیاز به یک دگردیسی اساسی در این زمینه وجود دارد. امیدوارم آقای روحانی حساب هنر را از سیاست جدا کند و اجازه دهد تا هنر در فضای معتدل کمی نفس بکشد.

وی ادامه داد: با وجود این‌که جامعه هنری به واسطه نگاه آقای روحانی به مقوله هنر از ایشان دفاع کردند، اما برادری ایشان با هنر زمانی ثابت می‌شود که فضا را برای کار فیلمسازان بزرگی نظیر  ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، بهمن فرمان‌آرا و اصغر فرهادی در ایران فراهم کند. این افراد سرمایه‌های کشور ما محسوب می‌شوند و ما نباید اجازه دهیم که آن‌ها به‌اجبار در خارج از کشور فعالیت کنند.

این کارگردان اضافه کرد: ما در هنر باید نگاه‌های سلیقه‌ای را کنار بگذاریم. به طور مثال من شاید بهعنوان رئیس‌جمهور یا وزیر ارشاد از فیلم جدایی نادر از سیمین فرهادی خوشم نیاید، اما نگاه سلیقه‌ای را باید کنار بگذارم و از این فیلمساز بخواهم به واسطه اعتباری که در جهان با کسب جایزه اسکار کسب کرده و نگاه جهانیان را به هنر ایران معطوف کرده است، در کشور خودش کار کند و همه امکانات را در اختیار او قرار دهم.

شاه‌حسینی تصریح کرد: تنها زمانی باور می‌کنم که این دولت نگاه مثبتی به هنر دارد که ناصر تقوایی دست از اعتصاب برای فیلم نساختن بردارد و بهرام بیضایی به‌جای تدریس در دانشگاه‌های امریکا، به ایران بازگردد و به دانشجویان ما درس دهد و در ایران فیلم بسازد.

وی در پایان گفت: مردم در کنار دغدغه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای و روابط بین‌الملل و معیشت، دغدغه فرهنگ را هم دارند؛ پس به این مقوله باید نگاه ویژه‌ای داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/3/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.