پرده سینما

یازده صنف سینمایی برای تاسیس دومین خانه سینما با یکدیگر توافق کردند!

پرده سینما



 

 

 




یک هیئت پنج نفره از سوی 11 صنف داری مجوز از ارشاد به عنوان هیئت موسس جامعه اصناف سینمایی تشکیل شده و از صنوف دعوت کرده تا روز چهارشنبه 19 تیرماه با شرکت در مجمع عمومی، مقدمات تاسیس مرکزی را به عنوان خانه‌سینما فراهم کند.

 

خانه سینماهرچند دولت دهم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود اما مناقشات بر سر خانه‌سینما و فعالیت آن همچنان ادامه دارد و گروهی کماکان نمی‌خواهند خانه‌سینما فعالیت خود را کاملاً آغاز کند. این گروه درصدد راه‌اندازی خانه‌سینمای جدید هستند.

سیدضیا هاشمی (رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به تشکیل مجمع عمومی یازده صنف قانونی گفت: صنوفی که از ارشاد مجوز قانونی شدن گرفته‌اند قرار است به زودی یک مجمع عمومی با هدف تشکیل خانه‌سینما برگزار کنند.

وی ادامه داد: یک هیئت پنج نفره ازسوی این صنوف به عنوان هیئت موسس تشکیل شده است و فراخوانی را نیز منتشر کرده است. این هیئت از صنوف دعوت کرده تا روز چهارشنبه 19 تیرماه با شرکت در مجمع عمومی مقدمات تاسیس مرکزی را به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران فراهم کند.

هاشمی ادامه داد: تاکنون 11 صنف از ارشاد مجوز گرفته‌اند و به نظر می‌رسد باتوجه به انتشار این فراخوان؛ نزدیک به 15 صنف در این مجمع عمومی شرکت کنند.

وی ادامه داد: این مجمع عمومی به دنبال پایان یافتن مهلت یک ماهه‌ای که از سوی سازمان سینمایی تعیین شده بود، برگزار می‌شود و در این مجمع عمومی قرار است اساسنامه‌ای که در هیئت هفت نفره اصلاح شده است، خوانده و بررسی شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که براساس اعلام فرهاد توحیدی(نایب رئیس خانه‌سینما) استفاده از نام خانه‌سینما به صورت غیرمجاز پیگرد قانونی دارد، گفت: اگر استفاده از نام خانه‌سینما منع قانونی داشته باشد نام دیگری برای آن انتخاب می‌شود مثلاً نام آن را می‌توانیم خانه‌ جامعه‌ اصناف سینمای ایران بگذاریم.

وی ادامه داد: این مجمع در ساختمانی در خیابان سهروردی (محل فعلی مجمع صنفی تهیه‌کنندگان) برگزار می‌شود و قطعاً نماینده‌ای از ارشاد نیز در آن حضور خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/4/4
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سینماگر:

چه غلطها

0+0-

سه‌شنبه 4 تير 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.