پرده سینما

هاشم میرزخانی به جشنواره بام ایران پیام داد

پرده سینما









هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با ذکر این نکته که هنروری انسان را به شاهراه شوق و اخلاق رهنمون می سازدسینما را به مثابه رودی جاری و زلال دانست که دیگر هنرها در آن شناورند.

 

به گزارش سایت پرده سینما متن کامل پیام میرزاخانی به شرح زیر است:

هوالمصور

بی تردید خلاقیت و آفرینش روح انسانی از ابتدای تاریخ از سرچشمه زلال هنر و معرفت سیراب گردیده است هنری که مبنایش فطرت پاک خدایی و اخلاق است.

گرچه سیر گسترش دانش و مهارت برای بشر رفاه و سهولت و سرعت در امور را به ارمغان آورد و تسلط انسان را بر عالم هستی گسترانید اما هرگز از دغدغه های درون ومیل آدمی برای پرواز تا آفاق نیلگون خواسته هایش نکاست او تجلی آفتاب بیداری و دیدار را از لحظه های روشن و ژرف هنر دریافت . هنروری انسان را به شاهراه شوق و اخلاق رهنمون ساخت.

و سینما خود امروز به مثابه رودی جاری و زلال است که دیگر هنرها در آن شناورند و بازتابی که فراگیر و بس اثرگذار است می تواند چراغی از مهر و هدایت را فراروی نسل انسانی برافروزد امروز رسالت خطیر سینما در این دیار بدست نسلی است که دلمشغولی های اخلاقی ، فرهنگ و عزتمندی نسل انسان را دارد.

رخداد خوب این جشنواره در سرزمین چشم اندازهای طبیعت و کوهساران مرتفع و دشت هایی که برافروخته چراغ لاله هاست خود فرصتی مغتنم و لحظاتی شوق آمیز و شورآفرین است.

اجرای این جشنواره ها در سالهای اخیر با روح و رنگی تازه تر طنین امید و زندگی است که سالها در دفتر ایام ماندگار خواهد شد. این جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری مهد غیور مردانی که با شهامت و شهادت برگ های زرین تاریخ ایران اسلامی را نوشته است خود مایه مباهات و بسی افتخار خواهد بود.

جشنواره بام ایران صرف نظر از شکوهمندی و تجلی ذوق و شوق هنری ، پیام رسان نغمه های وحدت و دوستی برای تمام کسانی است که در جای جای این دیار هنرخیز به نگاهبانی هنر و فرهنگ ایرانی عشق می ورزند.

برخویش لازم می دانم که کوشش های بیدریغ همه عزیزانی که این رخداد خوب را سرافرازانه برگزار و به انجام رسانیدند تشکر و قدردانی بنمایم خدای هنر آفرین همه شما را پاداش نیک عطا کناد.

هاشم میرزاخانی/رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران

قابل ذکر است چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با عنوان بام ایران امروز یک شنبه 9 تیرماه با افتتاح گالری عکس و تجلیل از هنرمندان عکاس استان در شهرکرد رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از تاریخ 10 تا 13 تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان بام ایران برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/4/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.