پرده سینما

نشست خبری فیلم «شهر موش ها» برگزار شد؛ مدیران فرهنگی هیچ حمایتی از ما نکردند!

پرده سینما









نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی شهر موش ها2 صبح امروز با حضور تعداد کثیری از عوامل این فیلم، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر باغ موزه قصر برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم شهر موش هابه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در این نشست مطبوعاتی که شرکت هایی همچون کرمان موتور و تاژ به عنوان اسپانسرهای این فیلم به تبلیغات محصولات خود می پرداختند هنرمندانی همچون: پگاه آهنگرانی، سید غلامرضا موسوی، مرتضی احمدی، محمد آهنگرانی، همایون اسعدیان، حسن نجاریان و غیره حضور داشتند.

به گزارش سایت پرده سینما در این نشست که برای اولین بار غافلگیری های زیادی از جمله اینکه دو مجری این مراسم موش های فیلم بودند دیده می شد و روی تمامی صندلی ها سبدهای زیبایی حاوی عروسک «کپل» لیوان شهر موش ها، فیلم شهر موش ها و چند عدد گردو برای حاضران تدارک دیده شده بود.

منیژه حکمت که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد گفت:

من سال های سال دنبال یک کار کودک خوب می گشتم تا بتوانم 3 نسل را در سینماها روی صندلی بنشانم و خانم برومند به من لطف کردند و حاضر شدند در این پروژه به عنوان کارگردان با من همکاری کنند تا این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حکمت اضافه کرد: من حاضرم کل زندگی 50 ساله ام را بگذار تا این فیلم ساخته شود تا به مدیران سینمای ایران ثابت کنم که بدون حمایت آن ها نیز می توان فیلم های بزرگ و ارزشمند ساخت و مثل ما با سختی در این هفت ماهی که پیش تولیدمان آغاز شده است کار کرد!

در ادامه این نشست خبری مرضیه برومند در مورد جزئیات شهر موش ها2 توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

نشست خبری فیلم شهر موش هااغلب پرسوناژ های این فیلم همان پرسوناژ های سابق هستند البته چندین پرسوناژ جدید با قیافه و کاراکتر جدید به این فیلم اضافه خواهند شد و تعداد کاراکترهای این فیلم بسیار زیاد است. اگر دقت کنید وقتی ما می گوییم شهر موش ها راجع به یک شهر  حرف می زنیم و این بدان معنی است که باید تعداد کاراکترها گسترده باشد.

برومند در ادامه سخنانش در خصوص همکاری با هنرمندانی همچون ایرج طهماسب و فاطمه معتمدآریا که حدود 30 سال قبل در شهر موش ها با وی همکاری کرده بودند گفت:

من با کمال میل از همه قدیمی ها دعوت می کنم تا در این فیلم به من کمک کنند تا یک بار دیگر خاطره خوب روزهای گذشته تکرار شودالبته واقع بین هستم و می دانم که اغلب این دوستان الآن سر کارهای دیگر هستند.

برومند در ادامه سخنانش با گلایه از بنیاد سینمایی فارابی افزود:

هنگامی که ما شهر موش ها را ساختیم بنیاد سینمایی فارابی به ما گفت که همه 300 عروسک فیلم را به آن ها باید تحویل بدهیم ما 1 عدد از آن تعداد عروسک را که بدل «کپل» بود را برداشتیم و بقیه را به آن ها دادیم و هنگامی هم که موزه سینما تاسیس شد همان عروسک را به عنوان یادگار شهر موش ها به  موزه سینما دادیم تا این که به ما خبر رسید که در شهرک سینمایی غزالی تکه پاره های عروسک ها که  مثل بچه های من بودند پیدا شده و به نظرم این رسم بسیار ناپسندی است که می گویند عروسک ها را بدهید ما ببریم درست مثل عروسک های خونه مادربزرگه که الآن همگی آن ها در تلویزیون پوسیده اند. این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا به عروسک ها بهای زیادی داده و به آن ها عزت می گذارند و از آن ها به خوبی محافظت می کنند.

نشست خبری فیلم شهر موش هابه گزارش سایت پرده سینما در ادامه این نشست سرتیپی در ابتدا درباره‌ مافیای پخش و اینکه چرا فیلم گذشته اصغر فرهادی در سطح شهر بیلبورد ندارد‌، پاسخ داد: چون برنیس بژو بازیگر نقش اول زن فیلم موهای بلند داشته است‌، ارشاد تهران اجازه‌ی تبلیغ نداد و ما هم صرف نظر کردیم اما خوشبختانه فیلم خیلی خوب می‌فروشد و با 12 سینما رکوردهایی را شکسته است. در سینمای ایران با این چرخه مالی ضعیفش، عنوان مافیا معنا ندارد. ما چه کسی را مجبور کردیم فیلمش را برای پخش به ما بدهد. متاسفانه هر که در سینما کار می‌کند برایش حرف در می‌آورند.

محسن شاه ابراهیمی نیز درباره‌ دکور شهر موشها 2 گفت: یک شهر واقعی را برای عروسک‌ها در حال ساخت داریم که حدود هزار و پانصد متر مربع می‌شود.

برومند در ادامه صحبت‌های شاه ابراهیمی مطرح کرد که ایشان کار بی‌نظیری کردند که حتماً باید دیده شود.

سرتیپی شهر موش‌ها2 را اولین فیلم گران بخش خصوصی دانست و گفت: ما تا کنون فیلمی با این حجم که کاملاً در بخش خصوصی ساخته شود‌، نداشتیم. هفت ماه است مشغول این پروژه هستیم و با عشق کار می‌کنیم. خانم برومند هم بعد از پیشنهادات زیادی که برای ساخت ادامه این فیلم داشتند خوشبختانه بعد از 30 سال پذیرفتند این کار را انجام دهند و ما هم تمام توان‌مان را گذاشته‌ایم و از اسپانسرهای این فیلم یعنی شرکت تاژ و کرمان موتور نیز ممنون هستیم.

نشست خبری فیلم شهر موش هادر ادامه این نشست حکمت در جملاتی گفت: هیچکدام از مدیران فرهنگی از این فیلم حمایت نکردند حتی شهرداری هم علیرغم وعده ها و دوندگی های ما هیچ حمایتی از ما نکرد و تنها دکتر منتظرالمهدی رئیس ناجی هنر بودند که سوله ای را که متعلق به هواناجا و در پارک ولایت قرار داشت به رایگان به ما دادند و من از همین جا می گویم شایعاتی که در مورد هزینه ها و حمایت ها در مورد این فیلم پخش شده است از اساس دروغ است.

به گزارش سایت پرده سینما حکمت همچنین به حضور مرتضی احمدی در این جلسه اشاره کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

برومند نیز گفت: امیدوارم آقای احمدی در شهر موش‌ها2 هم حضور دلگرم کننده‌ای داشته باشند و ما همچنان از حضور پر برکت ایشان استفاده کنیم.

سپس در ادامه مراسم موش ها از خبرگزاری رسمی فیلم «موشنا» به آدرس mooshna.com رونمایی کردند.

در ادامه مراسم حکمت گفت: من دغدغه این را داشتم که 3 نسل از اجتماع هرچند که برایشان زندگی اجتماعی وجود ندارد را در کنار هم بنشانم و یک فیلم خوب داشته باشیم و ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا یک فیلم خوب و فضاسازی جالب داشته باشیم.

وی زمان کلید خوردن فیلم را شهریور ماه اعلام کرد و افزود: ما به محض کلید خوردن فیلم حتماً در نشست دیگری در خدمت اهالی رسانه خواهیم بود.

سپس برومند در پاسخ به سوالی درباره رقابت شهر موش‌ها2 با کلاه قرمزی گفت: شهر موش‌ها2 مادر کلاه قرمزی است مگر می‌شود با بچه‌اش رقابت کند؟ اما اینکه بچه‌ها با مادرشان چه می‌کنند، نمی‌دانم. خود من سعی کردم مثل مادر از کسانی که برای بچه‌ها کار می‌کنند دفاع کنم و معتقدم هرچه قدر کار فرهنگی برای بچه‌ها شود باز هم کم است.

نشست خبری فیلم شهر موش هاوی افزود: همین که فضای کار عروسکی را زنده نگه داشته شده خوشحالم اما از درجا زدن متاسف می‌شوم و نباید از محبوبیت چیزی استفاده نابجا و از خاطرات خوب گذشته استفاده نادرست کرد.

برومند شهر موش‌ها 2 را کاملاً متعلق به بچه‌ها دانست و گفت: با دعوت بچه‌ها برای نشست امروز خواستیم بچه‌های این نسل هم که خاطره‌ای ندارند، مشتری ما باشند.

حکمت در پاسخ به سوال دیگری درباره عرضه عروسک‌های این فیلم در بازار اظهار کرد: قرار دادی با یک شرکت معتبر فرهنگی بسته‌ایم و همزمان با اکران، این اتفاق بسیار جذاب را در بخش عروسک خواهیم داشت.

وی به مشکلات مالی تولید این فیلم اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها به شدت در حال افزایش است و هر هفته برآورد را عوض می‌کنیم و باید بگویم دست کسانی که اجناس را گران می‌کنند درد نکند! مدیران فرهنگی اگر سینمای کودک را دوست دارند از آن حمایت کنند. هرچند کار ما بدون خسته نباشی و حمایت آنها هم ساخته می‌شود اما امیدوارم وقتی کار ساخته شد آن را به نام خودشان نکنند.

برومند درادامه صحبت‌های حکمت با بیان اینکه زیاد حال و هوای سینما را دوست ندارد، خاطر نشان کرد: روابط را در تلویزیون بیشتر ترجیح می‌دهم واقعاً متاسفم وقتی یک کار سخت شروع می‌شود به جای خسته نباشید از همان ابتدا آیه‌ یاس بخوانیم و هشدارهای مایوس کننده می‌دهیم.

وی افزود: در تمام این مدت گوش من از این حرف‌ها پر بوده است مثلاً اینکه با حکمت دعوایت می‌شود‌، پول گرفته‌ و خورده است و به تو نداده‌اند و از این قبیل حرف‌ها. این چه استقبالی است که از کار می‌شود؟ به خدا این پول آنقدر ارزش ندارد که ارتباط و دوستی‌مان را تحت تاثیر آن قرار دهیم.

این کارگردان خطاب به سینماگران گفت: از خانواده سینما می‌خواهم اختلافات را کنار بگذارند و با هم کنار بیایند وقتی خود ما در فضای فرهنگی محدودی حرکت می‌کنیم از رئیس جمهور جدید هم نمی‌توانیم انتظار کاری داشته باشیم.

برومند در پاسخ به سوالی در خصوص اسامی شخصیت‌های این فیلم با بیان اینکه اتاق فکر به او اجازه طرح اسامی را نداده است‌، اظهار کرد: کل کار عروسکی است و تنها ممکن است عروسک گربه به صورت تن‌پوش باشد. سختی کار هم به این دلیل است که همه شخصیت‌ها عروسک هستند.

پایان بخش این نشست اجرای موسیقی شهر موش‌ها توسط گروه پالت بود که با استقبال زیادی همراه شد.

پس از اتمام این نشست از حاضران با خوراکی های همچون نان، پنیر، گردو، انجیر و انگور پذیرایی شد.

 

در همین رابطه ببینید:


عکس های الهام عبدلی از نشست مطبوعاتی فیلم «شهر موش ها2»


 تاريخ ارسال: 1392/4/9
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>امید:

وای خدای من... یعنی دوباره شهر موش های عزیز ساخته میشه؟؟؟؟

0+0-

يكشنبه 9 تير 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.