پرده سینما

آمیتاب باچان به مرمت فیلم‌های کلاسیک کمک می کند

پرده سینما









آمیتاب باچان هم به جمع‌ آن دسته از هنرمندان صنعت سینما پیوسته که تلاش دارند با مرمت و بازسازی فیلم‌های کلاسیک، از آنها نگهداری و محافظت کنند.

 

آمیتاب باچانبه گزارش فارس، این بازیگر 69ساله سینمای هند در اولین قدم به مرمت یکی از فیلم‌های کوتاه چارلی چاپلین کمدین کلاسیک سینما کمک می‌کند.

این فیلم محصول سال 1916 است و قدم‌‌روها نام دارد. چارلی چاپلین در کنار بازی در این فیلم کوتاه، امر کارگردانی آن را هم به عهده داشت.

رسانه‌های گروهی هند خبر همکاری آمیناب باچان با مرمت و بازسازی محصولات کلاسیک سینما را در سطح وسیعی منتشر کرده و به تقدیر از کار این بازیگر قدیمی پرداخته‌اند.

به نوشته سایت اینترنتی ابندیا اف ام، منابع نزدیک به آمیناب باچان می‌گوید وی به جز این فیلم چارلی چاپلین، در کار مرمت تعدادی دیگر از فیلم‌های کلاسیک این کمدین هم همکاری خواهد کرد.

از قرار معلوم وی قصد دارد پس از اتمام این کار به سراغ بقیه فیلم‌های کلاسیک معروف تاریخ سینما هم برود و در کار مرمت آنها هم همکاری و کمک کند.

به دنبال اعلام خبر همکاری باچان برای مرمت آثار کلاسیک سینمایی جهان، این بازیگر هنوز به صورت رسمی در این رابطه اظهارنظر نکرده و چیزی نگفته است.

رسانه‌های گروهی هند می‌نویسند آمیناب باچان به آن دسته از هنرمندان مطرح بین‌المللی پیوسته که در کنار مارتین اسکورسیزی فیلم‌ساز نیویورکی، چند سال است کار بازسازی و مرمت آثار کلاسیک سینما را شروع کرده‌اند.

بنیاد غیرانتفاعی که مارتین اسکورسیزی حدود دو دهه قبل به راه انداخت، قصد دارد با مرمت و بازسازی محصولات قدیمی تاریخ سینما مانع از نابودی آنها شود.

این بنیاد اخیراً با همکاری بنیاد چاپلین کار مرمت و بازسازی آن دسته از فیلم‌های چارلی چاپلین را آغاز کرده که در معرض نابودی قرار دارند.

مسئولان بنیاد چاپلین در بیانیه‌ای گفته‌اند از این که آمیناب باچان هم در کار مرمت محصولات قدیمی چارلی چاپلین همکاری دارد احساس غرور می‌کنند.

رسانه‌های گروهی هند می‌نویسند همکاری باچان در مرمت آثار کلاسیک سینما، توجه هنرمندان بین‌المللی را به محصولات قدیمی سینمای هند جلب می‌کند و باعث می‌شود تا مرمت و بازسازی این آثار هم مورد توجه محافل بین‌المللی قرار گیرد.

آمیناب باچان در حالی با مرمت و بازسازی فیلم‌های کلاسیک سینما همکاری می‌کند که چند روز قبل اعلام شد فیلم موفق دهه هفتاد میلادی او منزل قرار است دوباره‌سازی شود.

این بازیگر کلاسیک سینما فصل قبل گتسبی بزرگ را در کنار لیوناردو دی‌کاپریو روی پرده سینماهای جهان داشت. این فیلم اولین کار انگلیسی زبان وی به حساب می‌آید.


 تاريخ ارسال: 1392/4/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.