پرده سینما

توحیدی: تلاش می‌کنیم «اصناف خانه‌ سینما» به عنوان انجمن فرهنگی ثبت نشوند

پرده سینما









رئیس هیئت مدیره خانه سینما با بیان اینکه پنجم مردادماه 26 صنف خانه‌ی سینما، اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل می‌دهند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم این اصناف تحت عنوان انجمن فرهنگی ثبت نشوند.

 

فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، بیان کرد: بر مبنای تفاهمنامه‌ای که در دفتر رئیس جمهور منعقد کردیم، متعهد هستیم که اصناف خانه سینما اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل دهند تا پس از آن مجمع عمومی برگزار شود، به همین دلیل 26 صنف سینمایی خانه سینما روز شنبه 5 مردادماه اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل خواهند داد.

او درباره‌ اینکه گفته شده این اصناف با نام انجمن فرهنگی ثبت خواهند شد و آیا این موضوع مشکلی را به وجود نمی‌آورد؟ گفت: اینها جزو مسائل بعدی است و باید کوشش کنیم که این اصناف تحت عنوان انجمن فرهنگی ثبت نشوند، چون قاعدتاً فعالیت آن‌ها به شکل انجمن فرهنگی و در راستای فعالیت‌های صنفی دچار مشکل خواهد شد.

توحیدی ادامه داد: با این حال از آنجا که وزارت ارشاد بر این موضوع اصرار دارد و در دفتر رئیس جمهور نیز متعهد شده‌ایم باید این کار را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد اعلام کرده که در این‌باره (ثبت به شکل انجمن فرهنگی) مشکلی پیش نمی‌آید،گفت: شاید راه حل قضیه این باشد که با دستگاه‌های دیگر که امکان ثبت صنف را دارند، مذاکره کنیم تا به نوعی ثبت دوگانه به عمل آید. اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید در این باره بررسی صورت گیرد.

جلسه شورای رؤسای اصناف خانه سینما در یکم مردادماه برگزار شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.