پرده سینما

صهیونیست‌ها به سوژه فیلم ناتالی پورتمن اعتراض کردند

پرده سینما









ناتالی پورتمن بازیگر اسکار گرفته سینما پشت دوربین قرار می‌گیرد تا اولین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان را بسازد. اما کارگردان شدن او با بحث و جنجال همراه شده است.

 

ناتالی پورتمنبه گزارش فارس، تمایل پورتمن برای کارگردانی قصه کتاب خاطرات افسانه عشق و تاریکی نوشته آموس اوز نویسنده اسرائیلی دلیل اصلی این بحث و جنجال است.

کتاب آموس اوز در سال 2002 روی پیش خوان کتاب فروشی‌ها قرار گرفت و خاطرات نویسنده از دوران کودکی‌اش در منطقه جنگ زده اورشلیم در دو دهه چهل و پنجاه میلادی را به تصویر می‌کشد.

کتاب خاطرات افسانه عشق و تاریکی حال و هوایی کمدی تراژیک دارد و درباره مادر بیمار نویسنده (که مشکل روانی داشت) و تلاش پدرش برای کمک به او است.

قرار است فیلمنامه نسخه سینمایی افسانه عشق و تاریکی را خود ناتالی پورتمن بنویسد. کل صحنه‌های فیلم هم در اورشلیم و سرزمین‌های اشغالی فیلمبرداری خواهد شد.

این فیلم برای نمایش عمومی در ژانویه سال 2014 آماده می‌شود. به همین دلیل گروه سازنده سعی دارد هر چه سریع‌تر کار تولید و فیلم‌برداری آن را آغاز کند.

خود ناتالی پورتمن در افسانه عشق و تاریکی در نقش مادر بیمار آموس اوز بازی خواهد کرد. هنوز بقیه بازیگران فیلم انتخاب نشده‌اند.

بسیاری از هنرمندان سینما از تلاش پورتمن برای ورود به دنیای فیلم‌سازی استقبال کرده، اما انتخاب سوژه برای اولین فیلم سینمایی اش در مقام کارگردان را یک انتخاب اشتباه ارزیابی کرده‌اند.

منتقدان سینمایی هم می‌گویند بهتر بود ناتالی پورتمن برای قصه فیلم‌نامه اولین فیلم خود به سراغ موضوعی می‌رفت که انسانی‌تر و اجتماعی‌تر بود و طیف وسیع‌تری از تماشاگران را در بر می‌گرفت.

به گفته منتقدان سینمایی، تماشاگران جدی و هنرمندان اصیل به دلیل دیدگاه‌های جنگ افروزانه و توسعه طلبانه اسرائیل، دیدگاه مثبتی نسبت به این کشور ندارند.

از همین رو فیلم پورتمن (که حساب ویژه‌ای روی تماشاگران جدی و منتقدان سینمایی بازی کرده) نمی‌تواند بینندگان زیادی را جذب خود کند.

برخی از منتقدان سینمایی ابراز امیدواری کرده‌اند ناتالی پورتمن طی چند هفته آینده انصراف خود از کارگردانی افسانه عشق و تاریکی را اعلام کند.

این بازیگر 28 ساله سینما سه سال قبل برای درام دلهره‌آور و اجتماعی قوی سیاه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او که سال قبل اکشن ابر قهرمانه تور را در اکران عمومی داشت، ماه اکتبر قسمت دوم آن را روی پرده سینماها خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.