پرده سینما

وودی آلن جدیدترین فیلمش را در استکهلم جلوی دوربین می برد

پرده سینما









وودی آلن که علاقه خاصی به شهرهای مشهور جهان برای ساخت فیلم‌هایش دارد، در تلاش است فیلم‌ بعدی‌اش را در پایخت سوئد مقابل دوربین ببرد.

 

وودی آلنبه گزارش ایسنا، وودی آلن، کارگردان سرشناس سینمای جهان پس از ساخت چندین فیلم از سال 1970 تا 1990 در نیویورک در سال‌های اخیراً به سراغ پایتخت‌های اروپایی برای ساخت فیلم‌هایش رفته است و اکنون قصد دارد فیلم جدیدش را در شهر استکهلم سوئد بسازد.

 

آنی‌هال،‌ منهتن،‌ داستان‌های نیویورک از جمله ساخته‌های وودی آلن در نیویورک محسوب می‌شود و پس از آن‌ شهرهای معروف اروپا لوکیشن‌ فیلم‌هایی چون ویکی کریستینا بارسلونا، ‌نیمه‌شب در پاریس و تقدیم به رم با عشق بوده است.

 

وودی آلن با تمجید از اینگمار برگمان، کارگردان سوئدی به عنوان برترین سینماگر تاریخ سینما علاقه خود را به ساخت فیلمی در استکلهم ابراز کرده و به احتمال فراوان فیلم بعدی وی در پایتخت سوئد مقابل دوربین خواهد رفت.

 

آلن اظهار کرد: استکهلم را دوست دارم و چندین‌بار به صورت شخصی به این شهر سفر کرده‌ام‌. همچنین پیشنهادهای مالی نیز برای ساخت این فیلم دریافت کردم و علاقه‌مندم فیلمی در آنجا بسازم که همه ساکنین این شهر به آن افتخار کنند.

 

جوناس فنبرگ، رییس روابط عمومی و بازاریابی مرکز منطقه‌ای فیلم استکهلم با تایید خبر مذاکره با وودی آلن برای ساخت فیلم در این شهر از اعلام جزئیات بیشتر درباره این پروژه سینمایی خودداری کرد.

 

هزینه ساخت فیلم‌های آلن حدود 14 میلیون یورو است،‌ این در حالی است که شهر بارسلون به منظور استفاده از منابع مالی عمومی برای ساخت ویکی کریستینا بارسلونا در سال 2008 مورد انتقاد قرار گرفت، اما شهردار این شهر ادعا کرد ساخت این فیلم تبلیغ بسیار خوبی برای این شهر در سراسر جهان محسوب می‌شود.

یاسمن آبی جدیدترین ساخته وودی آلن با بازی کیت بلانشت و آلک بالدوین از 26 جولای در سینماهای آمریکا اکران می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.