پرده سینما

درخشنده: ساختن «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» را یک تکلیف می دانستم

پرده سینما









نشست رسانه ای فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند به کارگردانی پوران درخشنده صبح امروز با حضور برخی از عوامل این فیلم، اهالی رسانه و دست اندرکاران بنیاد سینمایی فارابی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند در بنیاد سینمایی فارابیبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در این نشست خبری پوران درخشنده (کارگردان)، شهاب حسینی  (بازیگر)، طناز طباطبایی (بازیگر)، محمدرضا دلپاک (صدابردار)، مهین نویدی (طراح گریم) و همچنین سید احمد میرعلایی (مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی) و جعفر گودرزی (مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی) حضور داشتند. ژیلا صادقی نیز اجرای این نشست را بر عهده داشت.

در ابتدای این مراسم سید احمد میرعلایی پشت تریبون رفت و گفت: خوشبختانه سال گذشته فیلم‌های خوبی چون هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، دربند، استرداد، عملیات مهدکودک، گرداله و عمه غوله در بنیاد سینمایی فارابی تولید شد، از آنجا که مشکل اساسی فیلم‌ها طی این سال‌ها عنصر نبود جذابیت در فیلم‌هاست. بحث فارابی یا مراکز دیگر در سال‌های اخیر روی سینما این بوده که نبود جذابیت در فیلم‌ها را حل کنیم و روی جغرافیای بومی کشورمان بیشتر کار کنیم تا سالن‌ها خالی از مخاطب نباشد. خوشحالم فیلم‌هایی نظیر هیس دخترها فریاد نمی‌زنند در دوران تصدی‌گری من در بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد. وقتی خانم درخشنده فیلمنامه این فیلم را می‌نوشت،وضعیت و مشکلات امروز جامعه ما را در نظر گرفت.معتقدم این فیلم حرف‌های جهانی بسیاری دارد. انبیاء و اولیاء ما به این موضوع مهم اشاره کردند پس موضوع فیلم بسیار حساس و باید به آن پرداخت شود. با اینکه معتقدم در جشنواره به این فیلم بی‌مهری زیادی شد، اما انشاالله پرفروش‌ترین فیلم سال می‌شود و راه جهانی خود را باز می‌کند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه شرایط نمایش فیلم، موید این است که هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند پرفروش‌ترین فیلم سال خواهد شد به جدایی نادر از سیمین اشاره و اظهار کرد: در هیچ جای دنیا جدایی نادر از سیمین را به عنوان یک فیلم سیاسی نگاه نکردند. هیس دختر‌ها فریاد می‌زنند هم زبان جهانی دارد که راه باز شده توسط فیلم جدایی نادر از سیمین را می‌تواند ادامه دهد.

نشست رسانه ای فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند در بنیاد سینمایی فارابیمیرعلایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به این فیلم در جشنواره‌ فجر بی‌مهری شد، گفت: امیدوارم با فروش خوبی که تا کنون داشته تمام سختی‌های کار برطرف شود.

وی همچنین خطاب به شهاب حسینی گفت: من در زندگی خودم بازی‌های کوچکی را انجام دادم، اما صحنه‌هایی که بازی شهاب حسینی و طنازطباطبایی را در این فیلم نشان می‌دهد، همانند دانشگاه برای علاقه‌مندان به بازیگری است.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در ادامه این نشست خبری پوران درخشنده اظهار داشت: من عاشق مردمی هستم که وقتی از چیزی دفاع می‌کنند این یعنی می‌خواهند به حقشان برسند. از اینکه در کنار چنین مردمی هستم خوشحالم و به خود می‌بالم. از همه عوامل که در این فیلم با همدلی به من کمک کردند تشکر می‌کنم. همچنین شهاب حسینی که به اعتقاد من قبل از اینکه یک بازیگر باشد یک انسان به تمام معناست. شهاب حسینی در این فیلم علاوه بر بازیگر مشاور من بود و من از او همینطور بابک حمیدیان به خاطر تلاششان تشکر می‌کنم.

بنا بر گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما درخشنده در بخشی از سخنانش اظهار داشت: من ساخت این فیلم را برای خود یک تکلیف می دانستم و در اولین نمایش فیلم در سینما فرهنگ ضربان قلب زیادی داشتم که نکند کسی در حین تماشای فیلم از چیزی که سال‌ها در قلب خود نگه داشته، فریاد بزند. من برای شهرت ،‌ پول و جذابیت وارد سینما نشدم، بهترین زمان زندگی من این بود که آقایی به من زنگ زد و گفت که یک پدر آینده‌ است و ممنون است که چنین فیلمی ساخته شده است. امیدوارم دولت حمایت کند تا این فیلم برای مخاطبان خارجی هم نمایش داده شود، چون پس از یک نمایش خصوصی 30 نفره از دست اندرکاران سینما در آمریکا به من گفته شد که آن‌ها نیز به چنین فیلمی احتیاج دارند.

طناز طباطبایی در نشست فیلم هیس دخترها فریاد نمی زننددرخشنده افزود: از آنجا که از مردم انرژی گرفته‌ام فکر کردم یک معضل و آسیب اجتماعی مهمی را دنبال کنم که آن هم طلاق است و قصد دارم به ریشه یابی آن بپردازم.

طناز طباطبایی نیز در سخنان کوتاهی گفت: هر آنچه که از بازخوردهایی که تا به حال از این فیلم به ما رسیده برایمان بسیار لذت بخش بود. سیمرغ‌های این فیلم را ما از نگاه مردم گرفتیم و از این بابت ما از مردممان بسیار متشکریم. بسیاری از مردم ما با چنین موضوعی که در فیلم جاری است درگیر بودند اما جرأت بیان کردن آن را نداشتند. به نظرمان باید از چنین فیلم‌هایی که مشکلات مردم را با قدرت بیان می‌کنند حمایت کرد.

طناز طباطبایی پس از اظهاراتش سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی را به دلیل حضور در لوکیشن یک فیلم سینمایی ترک کرد.

در ادامه، شهاب حسینی با تشکر از پوران درخشنده، بیان کرد: جایگاه فیلمسازی پوران درخشنده برایم قابل احترام است، چون در این سال‌ها جز بزرگی و صبوری و هر آنچه شایسته کسوت استادی است در او مشاهده نکردم.

او با تسلیت به پوران درخشنده گفت: از خدا می‌خواهم روح مادرش که چنین فرزندی را پرورش داده رحمت کند.

این بازیگر همچنین در واکنش به گفته‌های طناز طباطبایی اظهار کرد: در بیشتر لحظات بازی او حیرت را تجربه کردم و خدا را شکر که در این کار روحیه همدلی وجود داشت و شاید برای اولین بار یک کار تیمی را تجربه کردم.

نشست رسانه ای فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند در بنیاد سینمایی فارابیبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما حسینی طناز طباطبایی را با سوسن تسلمی مقایسه نمود و گفت او سوسن تسلیمی کنونی سینمای ایران است که این سخنان وی با واکنش منفی از سوی تعدادی از خبرنگاران مواجه شد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در تحقیقاتی که من برای کارم انجام می‌دهم، متوجه نکاتی می‌شوم. سینمای ما به هر حال یک صنعت وارداتی است و خصایصی را همراه خود آورده است.

او گفت: زبان سینما یک زبان جهانی است که باید به یک استاندارد برسد و به زبان مشترکی تبدیل شود.

در ادامه شهاب حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در ادامه موفقیت‌هایی که با حضور در فیلم‌های مختلف کسب کردید که این موفقیت‌ها جوایز متعددی را هم برای شما به همراه داشت چه لزومی دیدید در فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند حضور پیدا کنید؟ گفت: نمی‌خواهم خدای نکرده ارزش و اعتبار جوایز و جشنواره‌ها را کم اهمیت تلقی کنم، اما ما بازیگران تا زمانی که جایزه نگرفتیم آزادانه پرواز می‌کنیم و سر نترسی داریم و در فیلم‌های مختلف بازی می‌کنیم، امتحان می‌کنیم یاد می‌گیریم اما به محض آنکه به ما جایزه دادند دیگر محتاط می‌شویم و دست به عصاتر به جلو حرکت می‌کنیم و با وسواس انتخاب‌هایمان را انجام می‌دهیم. موفقیت را همچون سمی می‌دانم که باید از آن فاصله بگیریم. طی این سال‌ها که در سینما کار کردم مطابق خط مشی ای که داشتم نسبت به مسؤولیتم حرکت کرده و می‌کنم. حضور من در فیلم اول به خاطر خانم پوران درخشنده بود و بعد طرح موضوعی که در این فیلم است. در این فیلم موضوعی اجتماعی مطرح می‌شود که ما با هم‌نظری مردم می‌خواستیم به راه‌حلی اساسی برسیم. وظیفه ما مانند دیگر افراد جامعه این است که باید به مردم خدمات ارائه کنیم. حال این خدمت رنگ فرهنگ فکری به خود می‌گیرد. در واقع خوراک فرهنگ و اندیشه که ما باید به مردم بدهیم. شغل ما به گونه‌ای است که ما باید از هوا برای مخاطب طلا بسازیم.

حسینی افزود: به نظر من حضور در سینما کیفیتش مهم است نه کمیت و این دو یعنی کیفیت و کمیت به هیچ عنوان قابل قیاس با هم نیستند و برای من آنچه که اهمیت دارد کیفیت است. خانم درخشنده در فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند بسیار صبوری به خرج دادند. نقطه نظرات ما را می‌پذیرفتند. ما را تحمل کردند و به فضای فکری ما میدان  می‌دادند تا ما هر آنچه که در توان داریم در این فیلم بگذاریم.

در ادامه این نشست خبری سایر عوامل این فیلم توضیحات بسیار مختصری در خصوص حضورشان در روند تولید این فیلم سینمایی را ابراز داشتند و سپس این نشست به پایان رسید.

 

در همین رابطه ببینید:

 

گزارش تصویری الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم «هیس، دخترها فریاد نمی زنند»


 تاريخ ارسال: 1392/5/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.