پرده سینما

حسن فتحی: فرصت دیدن فیلم خوب «هیس دخترها فریاد نمی زنند» را از دست ندهید

پرده سینما









حسن فتحی گفت: فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند اثر در خور تامل پوران درخشنده است و شاید بعد از پرنده کوچک خوشبختی موفق‌ترین اثر او باشد.

 

نمایی از فیلم هیس دخترها فریاد نمی زننداین کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در نوشتاری که در اختیار ایسنا، گذاشته آورده است: «در اغلب آثار کارگردان که او را به یک فیلمساز مولف تبدیل کرده است، زخمهای فروخفته و سرکوب شده دوران کودکی ونوجوانی شخصیت‌هایی را شاهدیم که ای بسا در دوره جوانی آنها،همچون دمل چرکینی سرباز کرده و منجر به واقعه‌ای تلخ و جان‌سوز می‌شود.

فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند در واقع یک کندو کاوی مدرن نسبت به قرائت سنتی و عرفی از مفهوم آبرو و بی‌آبرویی و پیامدهای فاجعه‌بار آن در سطح اجتماع امروزی است.

از این منظر انگشت گله و انتقاد فیلمساز نه تنها متوجه نهادهایی است که با سرپوش نهادن برخی از فجایع ،مانع از کالبد شکافی عمیق آنها می‌شوند بلکه متوجه همه آن گروه از شهروندهایی نیز هست که با سکوت و بی‌اعتنایی نسبت به پاره‌ای از بدهکاریها و ناهنجاری‌های روانی واجتماعی، فراموش می‌کنند که شاید قربانی بعدی فردی از افراد خانواده آنها باشد!

گفته‌ها وشنیده‌ها حاکی از آن است که پوران درخشنده ،مرارت‌ها وسختی‌هایی را متحمل شده است و من به عنوان کارگردانی که در اغلب آثار سینمایی و تلویزیونی خود با مشکلات جان‌فرسایی دست و پنجه نرم کرده‌ام،تلاش این فیلمساز متعهد و مستقل را ارج می‌نهم و از همه علاقه‌مندان به سینما دعوت می‌کنم که فرصت دیدن این فیلم خوب را از دست ندهند.خطاب به خانم درخشنده هم می‌گویم خانم درخشنده عزیز ،خسته نباشید خدا قوت.»


 تاريخ ارسال: 1392/5/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.