پرده سینما

«پل چوبی»، «گناهکاران» و «دربند» در نوبت پخش قرار گرفتند

پرده سینما









فیلم سینمایی پل چوبی که تنها فیلم باقی مانده از فیلم‌های تحریمی حوزه هنری است، در کنار گناهکاران و دربند در نوبت پخش از فیلمیران قرار دارند.

 

فیلم های اکران دوم عید فطربه گزارش فارس، پل چوبی فیلمی است که علی رغم موضوع آن و روایت داستانش در بطن حوداث بعد از انتخابات 88 (فتنه) و نوع نگاه آن که با اعتراض گروه‌های مختلف اجتماعی و منتقدان مواجه شد، قرار است با پایان اکران فیلم‌های اول عید فطر در اکران دوم عید در گروه سینمایی استقلال روی پرده برود.

اکران این فیلم که پیش از این در جشنواره سی‌ام فیلم فجر نمایش داده شد بارها به تعویق افتاده است اما سرانجام قرار است توسط فیلمیران در اکران دوم عید فطر روانه پرده سینماها شود.

در خلاصه داستان پل چوبی آمده است: پل چوبی معبری بود بر خندق شمالی طهران، مابین پایتخت و ییلاق شمیران... محل اتصال طهران قدیم و تهران مدرن. این‌جا و اکنون محله پل چوبی یادگار گذشته است. نامی به‌جا مانده در قلب شهر پرهیاهو؛ محل رخداد عاشقانه‌ای ناآرام.

بهرام رادان، هدیه تهرانی و مهناز افشار، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، امید روحانی،‌ هستی محمایی،‌ آرمان پاپی‌زاده، آزاده اعتباریان، توماس اردبرینک، با معرفی خسرو پسیانی، صدف نورمحمد و مهران مدیری در این فیلم به کارگردانی مهدی‌کرم‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

براساس این گزارش، همچنین از میان فیلم‌هایی که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، پخش دو فیلم مطرح گناهکاران به کارگرانی فرامرز قریبیان و دربند به کارگردانی پرویز شهبازی بر عهده فیلمیران است که قرار است به ترتیب در گروه‌های آفریقا و آزادی روانه اکران عمومی شوند.

دربند از جمله آثار موفق جشنواره گذشته بود که قرار است پس از اکران دهلیز در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی شود.

دربند حضور موفقی در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر داشت و توانست جوایز سیمرغ بهترین کارگردانی برای پرویز شهبازی، سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای هومن بهمنش و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای پگاه آهنگرانی را بدست آورد.

فیلم سینمایی دربند در مورد دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختر ناشناسی هم خانه می‌شود. او در محیط جدیدی قرار گرفته و شرایط خاص این خانه و آدم‌هایش پای او را به ماجراهایی پیچیده می‌کشد. این فیلم حضور او در این محیط را بررسی می‌کند؛ اینکه او چطور می‌تواند خود را در این جو حفظ کند و یا چگونه باید از لغزش خود جلوگیری کند؟ اتفاقاتی نیز برای او رخ می‌دهد که با توجه به سطح تربیتی و محیط خانواده خود از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی، فریدالدین سمواتی، لادن سلیمانی و... بازیگران فیلم سینمایی دربند هستند.

پرویز شهبازی کارگردانی فیلمهای نفس عمیق و عیار 14 را در کارنامه دارد. براساس این گزارش، گناهکاران که چهارمین فیلم سینمایی فرامرز قریبیان در مقام کارگردان است سال گذشته در 7 رشته جلوه‌های ویژه میدانی،صداگذاری، صدا برداری،بهترین بازیگر نقش مکمل زن،بهترین بازیگر نقش مکمل مرد،بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود که در نهایت رامبد جوان برنده سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در این فیلم از جشنواره سی‌و‌یکم شد.

در خلاصه داستان این فیلم که بازیگرانی نظیر همایون ارشادی،محسن افشانی،هومن برق نورد،کوروش تهامی،رامبد جوان،سیاوش چراغی پور،ملکه رنجبر،امید روحانی، رضا رویگری، محمد ساربان، قطب‌الدین صادقی، حسین فلاح، شقایق فراهانی، فرامرز قریبیان،ب هاره کیان افشار، مهتاج نجومی، محمد متوسلانی و نسرین مقانلو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند آمده است:وقتی با هیولاها مبارزه میکنی ، مراقب باش تا خود به یکی از آنها تبدیل نشوی!


 تاريخ ارسال: 1392/5/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.