پرده سینما

انجمن بازیگران برای درگذشت سیدابراهیم بحرالعلومی پیام تسلیت صادر کرد

پرده سینما









انجمن بازیگران سینمای ایران در پیامی درگذشت سید ابراهیم بحرالعلومی را تسلیت گفت.

 

زنده یاد بحرالعلومیبه گزارش ایسنا، در متن پیام تسلیتی که با نام داود رشیدی و شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران منتشر شده آمده است: «با نهایت تأسف و تألم به اطلاع می‌رساند بازیگر و روزنامه‌نگار سرشناس و دوست داشتنی ،آقای سید ابراهیم بحرالعلومی همزمان با عید سعید فطر و روز خبرنگار در وداعی همیشگی از میان ما رفت.

درگذشت این بازیگر ارزنده را به خانواده محترم ایشان،همکاران و تمامی هموطنان هنردوست که سال‌های سال با وی و آثارش مأنوس بوده‌اند تسلیت عرض می‌نمایم.»

سیدابراهیم بحرالعلومی ، روزنامه نگار- بازیگر- نویسنده- منتقد و مدرس سینما در 63 سالگی از دنیا رفت.

وی متولد 28 تیرماه 1329 در تبریز ازشانزده سالگی به عنوان خبرنگار اطلاعات هفتگی تبریز وارد عرصه روزنامه‌نگاری شد و بعد در نشریات سینمایی و هنری نظیر فردوسی فعالیت کرد.

او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته تاریخ بین‌الملل بود و از اوایل دهه هفتاد با فیلم ضیافت مسعود کیمیایی بازیگری را نیز تجربه کرد. او در نشریات تخصصی چون فیلم دنیای تصویر هفته نامه سینما- سینما تاتر- سینما ویدیو و ... قلم زد و همزمان در دانشکده هنر و معماری و آموزشگاه‌های سینمایی به تدریس جوانان و دانشجویان اشتغال داشت.

طنزهای سینمایی‌اش در دوران اصلاحات در روزنامه‌های اخبار- صبح- خبر- هدف- آفرینش و... با اسامی مستعاری چون بچه تبریز، نیما تبریزی، امیر ششگلانی- س.ا.پویا و ا.ب.شباهنگ مورد توجه قرار می‌گرفت و مجموعه کتاب هشتاد پرده طنزهای سینمایی از تالیفات او به شمار می‌آید.

سید ابراهیم بحرالعلومی در بیش از 40 فیلم سینمایی و 15 سریال تلویزیونی و هم چنین چندین فیلم ویدیویی به نقش آفرینی پرداخت. سریال کلاه پهلوی با بازی او در نقش حاج حسین زرگر هم اینک در حال پخش است.

فیلم‌های ضیافت-جان سخت- مرسدس- محاکمه- پارتی- سام و نرگس- مکس- چشمان سیاه- عروس خوش قدم- چهارچنگولی- سن پترزبورگ- چهل سالگی- یازده دقیقه وسی ثانیه -خواستگار محترم-انتهای زمین- شیش و بش و... هم چنین سریال‌های تلویزیونی همراز- کلاه پهلوی- سال های مشروطه و... ازجمله آثار تصویری او است.

بازی درسریال معمای شاه و فیلم سینمایی آتیش بازی آخرین نقش‌آفرینی‌های سید ابراهیم بحرالعلومی محسوب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.