پرده سینما

جنجال پیرامون دستمزدهای میلیاردی سریال آشپزباشی ادامه دارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)سریال آشپزباشی کارگردان یک میلیارد گرفت بازیگر 600 میلیون

 

پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا در سریال آشپزباشیچند روز پیش مسعود فراستی منتقد شناخته شده سینما در نشست تقدیر از فیلم های عدالتخواهانه جشنواره فجر در دانشگاه علامه ادعای عجیبی درباره دستمزد کار گردان و بازیگر سریال آشپز‌باشی مطرح کرد.

به گزارش «شفاف»، فراستی گفت: «در کشور ما برعکس آمریکا فیلمی که دو میلیارد برای آن خرج شده دو میلیون فروش می کند و با این اوضاع و زندگی دلالی فیلمسازان هرگز بچه های آسمان تکرار نخواهد شد. مگر اینکه فضا تغییر کند، که البته فضا هم تغییر کند، از دل قدیمی ها چیزی در نمی آید. چون غرق ... شده اند و مسیر دلالی را برای اهل هنر فراهم ساخته اند.»

به نوشته وبلاگ محمد تاجیک فراستی افزوده: «چرا باید آقای فلانی برای سه دقیقه بازی در یک فیلم 100 میلیون تومان پول بگیرد. فیلم دموکراسی توی روز روشن که محمدرضا گلزار برای سه دقیقه بازی در آن 100 میلیون تومان پول گرفت و یا همین فیلم بی مزه آشپزباشی که فیلمساز آن یک میلیارد تومان و بازیگر آن 600 میلیون تومان دستمزد گرفته است. با این دستمزد فرد می تواند دیگر دغدغه فقیر پامناری را داشته باشد؟»

اظهارات فراستی درباره دستمزد برخی بازیگران و فیلمسازان در حالی است که پیشتر برخی هنرمندان سینما چنین ادعایی را تکذیب کرده بودند و هنوز صدا و سیما نیز به ادعای فراستی واکنشی نشان نداده است .

هر چند ممکن است برخی شایعات مانند دستمزد برخی افراد همچون گلزار درست باشد، اما بعید به نظر می رسد که صدا و سیما بابت یک سریال به کسی دو میلیارد پول بدهد یا برای بازی در یک سریال به یک بازیگر 600 میلیون تومان بدهد. با این حال باید منتظر ماند و دید سازمان صدا و سیما و شبکه یک چه واکنشی به اظهارات فراستی نشان می دهند؟

 

مهراوه شریفی نیا در سریال آشپزباشی2)تهیه کننده آشپزباشی دستمزدهای میلیاردی کارگردان و بازیگران این مجموعه را تکذیب کرد 

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی آشپزباشی دستمزدهای میلیاردی کارگردان و بازیگران این سریال را تکذیب کرد و گفت: هیچکدام از عوامل ساخت این مجموعه چنین دستمزدهایی را دریافت نکرده اند.   

جواد نوروزبیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مطلبی که امروز یکشنبه 16 اسفند ماه جاری در برخی سایت های خبری منتشر شده است را تکذیب کرد و آن را ادعایی بی اساس در مورد دستمزد کارگردان و بازیگران مجموعه طنز خانوادگی آشپزباشی دانست. 

سریال آشپزباشی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی از شبکه یک سیما پخش می شود و بازیگرانی چون پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی، فاطمه معتمدآریا، مهراوه و ملیکا شریفی نیا، افسانه چهره آزاد، سیدمهرداد ضیایی، شبنم مقدمی، کاظم بلوچی، آشا محرابی، هوشنگ حریرچیان، محمدرضا غفاری، علی طباطبایی، بهروز مسروری، منوچهر آذری، فریدون محرابی، روح الله کمانی و نعمت جهانفر در آن به ایفای نقش پرداختند.

این سریال ماجرای یک خانواده است که با هم رستوانی را اداره می کنند و این رستوران هر بار دستخوش اتفاقاتی می شود که ماجراهای قسمت های مختلف مجموعه را شکل می دهد. هنرمند پیش از این سری طنز کاکتوس و زیرتیغ را برای شبکه یک سیما کارگردانی کرده است.

 

3)به نظر می رسد دستمزدهای واقعی عوامل ذکر شده در سریال تفاوت زیادی با ادعاهای مطرح شده ندارد! چراکه در غیر این صورت در تکذیب تهیه کننده سریال، ارقام رسمی مطرح می شد!

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.