پرده سینما

نشست خبری جشنواره فیلمسازان مستقل (افق نو) برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری دومین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل افق نو صبح امروز با حضور مسئولین و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در سالن کنفرانس مؤسسه رسانه های تصویری با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

نشست خبری دومین جشنواره فیلمسازان مستقلبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره به اصحاب رسانه گفت: امیدوارم با تعامل خوب شما شاهد رویداد یک جشنواره مهم استراتژیک در کشور باشیم. دومین جشنواره فیلمسازان مستقل افق نو از 12 تا 16 شهریور آتی برگزار خواهد شد و با توجه به برگزاری موفق این رویداد سینمایی در دوره نخست که در شهریور ماه سال 1391 با حضور بیش از 70 کشور جهان برگزار شد و استمرار و تداوم دبیرخانه جشنواره و رایزنی با استودیو ها و فیلمسازان دنیا در خصوص تولید فیلم هایی با محوریت مطبوع جشنواره امیدواریم دومین جشنواره چند گام جلوتر و با فرازهای روشن تری از جشنواره قبلی محقق شود.

عشیری در ادامه افزود: همزمان با این جشنواره ما شاهد برپایی دومین کنفرانس بین المللی فیلمسازان مستقل و صاحب نظران در این زمینه خواهیم بود که به نوعی شهریور ماه را برای سینمای ایران و شهر تهران بسیار با شکوه و فضای شهر را سینمایی خواهند کرد.

به گزارش سایت پرده سینما در ادامه این نشست خبری نادر طالب زاده دبیر دومین جشنواره فیلمسازان مستقل افق نو ضمن ابراز خوشحالی از فرصت پیش آمده برای ترتیب دادن یک محفل فرهنگی هنری بین المللی گفت: در این وانفسا که هجمه جنگ نرم علیه کشور ما زیاد شده نیاز است که اینجور محافل برگزار شود.

طالب زاده ادامه داد: این جشنواره با حضور فیلمسازان ایران و ترکیبی از کشورهای مستقل و با ایجاد و برپایی کنفرانس با حضور اندیشمندان مبارز برگزار خواهد شد. اندیشمندانی که برای حضور در این کنفرانس دعوت شده اند کسانی هستند که در بیداری اسلامی اخیر فعال و همسو با ایران بوده و نگاهشان با نگاه ایران یکسان است. برگزاری چنین جشنواره ای فرصت بسیار خوبی برای اهالی رسانه است تا مستقیماً با این افراد روبرو شوند. ما در این جشنواره بیش از 50 میهمان از آمریکا و چند ده مهمان خارجی از کشورهای اروپایی داریم.

طالب زاده در ادامه این نشست خبری با اشاره به تعداد فیلم ها برای حضور در این جشنواره اظهار داشت: ما بیش از 207 فیلم بین المللی و 212 فیلم داخلی برای حضور در این جشنواره را آماده داریم. نوع این جشنواره طوری است که هر سال باید پربار تر از سال قبل برگزار شود. به عنوان نمونه کنفرانس هالیوودیسم که چند ماه قبل برگزار شد بسیار پربار تر از نخستین جشنواره افق نو بود و الآن جشنواره افق نو باید بسیار پرپار تر و فراتر از کنفرانس هالیوودیسم باشد. این جشنواره در دوره قبلی خود انعکاس های وسیع بین المللی را به همراه داشت و جراید مهم جهان اخبار مربوط به این جشنواره را منتشر کردند.

نشست خبری دومین جشنواره فیلمسازان مستقلدر ادامه این نشست خبری منتظمی نیز در خصوص این جشنواره اظهار داشت: ما با برگزاری این جشنواره به نوعی فداکاری می کنیم و در کنار منافع ملی اندیشمندان اروپایی و آمریکایی هستیم. این جشنواره به نحوی فشار و تحریم های ناعادلانه که دول غربی بر سر ملت ایران آورده اند را به چالش می کشد. ما برای برگزاری این جشنواره از تیم حرفه ای که جشنواره های بزرگ و مهمی چون جشنواره بین المللی فیلم فجر را برگزار کرده اند استفاده کردیم تا جشنواره از لحاظ بازخوردهای داخلی و خارجی بسیار پر بار باشد.

منتظمی ادامه داد: در کنفرانس های قبلی که در این رابطه برگزار شد متأسفانه منتقدان و سینماگران ایرانی شرکت قوی نداشتند و ما امیدواریم که دوستان سینماگر ایرانی در این دوره از کنفرانس و جشنواره حضوری فعال و پرشور داشته باشند چراکه این جشنواره دفاع از ایران است.

در ادامه این نشست خبری نادر طالب زاده با اشاره به این که تا کنون فیلم های زیادی از کشورهایی چون: آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا، لهستان، فلسطین، یمن، مصر، لبنان، مراکش و سایر کشورهای جهان به این جشنواره رسیده است اظهار داشت: امیدواریم رسانه ملی برخلاف دوره پیشین جشنواره با ما برای پخش زنده این دوره از جشنواره تعامل کافی داشته باشد.

طالب زاده در ادامه سخنانش اظهار داشت: فیلم اورشلیم شمارش معکوس که ساخته یک ابر کشیش بود و از روی یک کتاب لهستانی تبدیل به فیلم شده بود با هزینه گزاف 25 میلیون دلاری ساخته بودند و به عنوان یک وظیفه شرعی مردم را وادار می کردند که بروند و این فیلم را تماشا کنند، بیش از 70 تا 80 میلیون نفر از طریق همین کانال کلیسایی این فیلم را تماشا کرده بودند ایران در این فیلم سازنده بمب های اتمی کثیف قلمداد شده بود که چند نفر را در آمریکا مسئول می کند تا در آن کشور بمب اتمی کار بگذارند.

طالب زاده افزود: اینکه ایران سازنده بمب اتم است و می خواهد جهان را نابود کند نکته ای است که دولت های مخالف با فیلم آن ها را در بین مردم جا می اندازند. ما هنگامی که این فیلم را دیدیم گفتیم باید علیه سازندگان آن شکایت شود چرا که این نکته مهم است که شما چرا دروغ پردازی می کنید و نسبت به کشوری که 16 آزانس اطلاعاتی آمریکایی گفته اند که پاک پاک است فیلم هایی اینچنین می سازید.

فیلم غیر قابل تصور هم یکی دیگر از فیلم هایی بود که در آن در مورد مسائل اتمی ایران صحبت شده بود. ایران نباید در این مسائل ساکت باشد تا جو منفی برایش درست شود چرا که با ساخت چنین فیلم هایی است که در کنگره و سنای آمریکا علیه ایران رأی های منفی داده می شود.

طالب زاده گفت: امیدواریم تعاملی که با دولت قبلی داشتیم را بتوانیم با دولت جدید هم داشته باشیم و باید برای بیان موقعیت ایران از فرصت ها به نحو احسن استفاده نماییم.

نشست خبری دومین جشنواره فیلمسازان مستقلعشیری در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره افق نو جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز برگزاری شده بود اظهار داشت: در آن زمان یک رسانه امریکایی اینگونه تحلیل می کرد که ایران دارد تبدیل به کعبه فیلمسازان ضد امپریالیستی دنیا می شود و جشنواره افق نو زمینه ساز تحقق این هدف بزرگ است.

عشیری در ادامه افزود: تا کنون بیش از 420 فیلم ملی و بین المللی به دبیرخانه جشنواره رسیده و با توجه به مهلت ارسال آثار به جشنواره که 31 مرداد ماه خواهد بود قطعاً این رفم تغییر پیدا خواهد کرد و ما در اینجا از تمامی فیلمسازان می خواهیم اگر آثاری با موضوعات جشنواره افق نو دارند چه در آثار سینمایی، مستند و یا ویدئویی تا 31 مرداد ماه آن را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

عشیری در خصوص بازبینی فیلم ها نیز اظهار داشت از اول شهریور ماه و با قطعی شدن ترکیب هیئات انتخاب و داوری فیلم ها شروع به بازبینی خواهند شد. همچنین از سوی روابط عمومی جشنواره در نظر گرفته شده تا حضور گسترده اهالی رسانه را در هتل آزادی برای مصاحبه و گفتگو و همچنین شرکت در کنفرانس های خبری با فیلمسازان بین المللی داشته باشیم.

در ادامه این نشست خبری طالب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید چرا شما فقط فیلم های هالیوود و آمریکا را نقد می کنید و نتیجه شکایتتان از سازندگان این فیلم ها به کجا رسیده است گفت: ما شکایت را توسط خانم وکیلی که در فرانسه هستند در دست اقدام داریم و ادارات حقوقی ایران هم با این مسأله درگیر شده اند، ما شاید باید بیش از سی سال قبل با ساخت فیلم بدون دخترم هرگز و یا فیلم مستند داستانی ساخته اورسون ولز باید شکایتمان را شروع می کردیم چون ایران در این فیلم مسئول حمله موشکی به آمریکا و آسمان خراش های نیویورک شناخته می شد و جالب اینجا است که این فیلم در سال 1983 میلادی و سال ها قبل از واقعه یازده سپتامبر ساخته شده بود.

در ادامه این نشست خبری منتظری خبرنگار سایت پرده سینما در خصوص میزان بودجه جشنواره، میزان جوایز، تاریخ مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین حضور شاخص ترین کارگردانانی که قرار است از کشورهای خارجی در این جشنواره حضور داشته باشند سؤال کرد که منتظمی با طفره رفتن از اعلام رقم واقع بودجه در پاسخ به وی گفت: بودجه این جشنواره به مقداری است که بتواند جهت پذیرایی، اسکان و بلیط رفت و برگشت میهمانان خارجی باشد.

عشیری نیز در پاسخ به بخش دیگری سؤالات خبرنگار سایت پرده سینما اظهار داشت: همانگونه که اعلام شد تاریخ برگزاری این جشنواره دوازدهم تا شانزدهم شهریور است و احتمالاً جشنواره در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز در تالار وحدت برگزار می شود.

عشیری در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای حضور گسترده سایت های تخصصی سینمایی و رسانه های داخلی تدارک دیده شده تا در تمامی روزهای برگزاری این جشنواره رسانه ها در محل برگزاری جشنواره برای انعکاس هر چه گسترده تر ابعاد این جشنواره غرفه داشته باشند تا بتوانند به راحتی اخبار این جشنواره را پوشش دهند.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما این جشنواره با موضوعاتی همچون: جنبش وال استریت، بیداری اسلامی و سقوط سلطه گران در منطقه، نقش لابی ها در بحران کنونی آمریکا و اروپا و غیره برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.