پرده سینما

کن لوچ آخرین فیلم بلندش را مقابل دوربین برد

پرده سینما






 

 

 

فیلم جیمی هال به احتمال فراوان آخرین ساخته بلند سینمایی کن لوچ، کارگردان صاحب‌نام برنده نخل طلا خواهد بود.

 

کن لوچبه گزارش ایسنا، کن لوچ، کارگردان سرشناس انگلیسی که جایزه نخل طلای کن را با فیلم بادی که به مرغزار می‌وزد در کارنامه سینمایی دارد، در آخرین پروژه بلند سینمایی خود فیلم جیمی هال را به سینمای جهان خواهد آورد.

این کارگردان 77 ساله در همکاری مجدد با پاول لاورتی در نقش فیلمنامه‌نویس و ربکا اوبراین، تهیه‌کننده اخیراً فیلمبرداری جیمی هال را به‌عنوان‌ آخرین فیلم روایتی خود آغاز کرده و به احتمال فراوان از این پس به کارگردانی مستند ادامه خواهد داد.

در این فیلم بری وارد در نقش اصلی در کنار بازیگرانی چون سایمون کربی، جیم موزتون، برایان اوبایرن و ندرو اسکات به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم درباره‌ شخصیتی به نام جیمز گرالتون، یک رهبر کمونیستی ایرلندی است که تنها کسی است که تا کنون از این کشور اخراج شده است. با این وجود وی در سال 1909 با تابیعت آمریکایی دوباره وارد خاک ایرلند شد و به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه داد. در نهایت در سال 1993 دستگیر شد و این بار به کشور آمریکا بازگردانده شد.

لوچ با 11بار حضور در بخش رقابتی جشنواره کن، رکورددار و قهرمان معتبرترین رویداد سینمایی جهان است. در میان تمام فیلمسازانی که تاکنون در بخش رقابتی نامزد نخل طلا بوده‌اند،‌ این کارگردان صاحب‌نام انگلیسی پرچمدار بی‌رقیب است و تاکنون یازده‌بار تا آستانه‌ی کسب این جایزه رفته است.

از جمله افتخارات این کارگردان که بیش از 73 جایزه سینمایی در کارنامه دارد می‌توان به جایزه گوی بلورین جشنواره کارلوی واری با فیلم قوش در سال 1969، دریافت شیر طلای افتخاری کن در سال 1994، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی سزاز با فیلن سرزمین و آزادی در سال 1996 و جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم اروپا در سال 2009 اشاره کرد.

کن لوچ در سال 1968 اولین فیلم بلند خود را با نام گاو بیچاره مقابل دوربین برد و دومین فیلم موفق او با نام قوش در سال 1970 ساخته شد که یکی از بهترین آثار تاریخ سینمای انگلیس محسوب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.