پرده سینما

همایش سرپرستان دفاتر انجمن‏ سینمای جوانان ایران برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

همزمان با برگزاری دومین جشنواره ملی تسنیم در مشهد مقدس سرپرستان دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران طی جلساتی که دو روز به طول انجامید، با معاونین انجمن سینمای جوانان ایران در چهار زیر مجموعه مالی – اداری و امور استانها، جشنواره ها، بین الملل و بازرگانی، تولید و پشتیبانی فنی و همچنین روابط عمومی داشتند، با مرور فعالیت های انجام شده به ترسیم فعالیت های آتی پرداختند.

 

همایش سرپرستان دفاتر انجمن سینمای جوانانبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پس از این نشست ها عصر روز جمعه 24 مرداد ماه  به مدت پنج ساعت کلیه سرپرستان دفاتر با مجموعه معاونین انجمن و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در محل سالن کنفرانس هتل فرهنگ و هنر مشهد نشستی صمیمانه برگزار کردند که طی این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران از زبان مدیرعامل انجمن، هریک از سرپرستان نیز نظرات خود را پیرامون فعالیت های گذشته و پیش رو ارائه کرده و با هم تبادل نظر کردند.

هاشم میرزاخانی با بیان این مطلب که اساسنامه انجمن بازنگری شدگفت:  انجمن که تا به حال از شش مدیریت بهره مند شد به منظور چابک سازی به چهار معاونت تقسیم گردید.

وی بزرگترین حسن این موضوع را علاوه بر چابک سازی و سرعت فعالیت ها حذف ارتباط دفاتر با انجمن و سایر مدیران از طریق اموراستانها خواند و گفت: در حال حاضر هر یک از سرپرستان می توانند با معاونت مورد نظر خود به طور مستقیم ارتباط داشته و سریع تر مسائل خود را به نتیجه برساند.

میرزاخانی به فعالیت 59 دفتر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 59 دفتر فعال در سطح کشور داریم که به جوانان در امر آموزش و تولید خدمت می کنند.

میرزاخانی در بخش اهم فعالیت های مالی اداری و استانهای انجمن با اشاره به  14 بند مهمترین آنها را برنامه ریزی برای جمع آوری و یکپارچه نمودن اسناد مالکیت و کلیه مستندات املاک و اموال تحت تملک انجمن،ایجاد صندوق ذخیره سنوات پرسنل،تهیه و تدوین آیین نامه معاملات و مناقصات،بهینه سازی  نیروی انسانی و بالابردن سطح تحصیلات پرسنل ستادی و دفاتر،فعال سازی نرم افزار تحت وب انجمن در حسابداری اموال و انبار، کپارچه ساختن کلیه نرم افزارهای ، تغییر ساختمان دفاتری که در محل های استیجاری نامناسب مستقر بودند، برنامه­ریزی برای ایجاداتوماسیون اداری، برنامه­ریزی برای تغییر وضعیت ساختمان فرسوده ستاد مرکزی ئ بالاخره تجمیع کلیه حساب­های دفاتر انجمن سراسر کشور به منظور ایجاد شفافیت مالی به عنوان عنصر مهم در برقراری معافیت مالیاتی (برای اولین بار پس از تأسیس) دانست.

همایش سرپرستان دفاتر انجمن سینمای جوانانرئیس هیئت مدیره انجمن در بخش معاونت جشنواره ها، اموربین الملل و بازرگانی نیز با برشمردن 17 بند به :برنامه­ریزی و هدف گذاری جشنواره بین­المللی، ملی، منطقه­ای و استان­ها مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی،توجه به عدالت گستری و توزیع جشنواره­ها بین استان­های سراسر کشور،برنامه­ریزی برای ارتقای سطح برگزاری جشنواره بین­المللی فیلم کوتاه تهران،زمینه­سازی برای تعامل با جشنواره­های بین­المللی و معتبر فیلم کوتاه دنیا،برنامه­ریزی برای ارتقا و تقویت سطح جشنواره­های منطقه­ای به منظور کشف و حمایت از استعدادهای بومی،رنامه­ریزی و سیاست­گذاری برای برپایی "جشنواره فیلم اولی ها" ، برگزاری جشنواره­های دین­محور در نزد جوانان، مانند جشنواره ملی نماز و نیایش، جشنواره ملی تسنیم(آیات قرآنی) در سه محور فیلم­کوتاه، فیلمنامه و عکس،برگزاری هفته­های فیلم و عکس در شهرهای سراسرکشور به منظور کشف و پرورش استعدادهای جوان و بومی در راستای امر آموزش فراگیر،ایجاد پاتوق فرهنگی فیلم­کوتاه با نمایش و نقد و بررسی آثار هنرمندان جوان در سینماها و فرهنگسراها و توجه ویژه به حوزه عکس در جشنواره­های ملی و منطقه­ای و پایه­گذاری جشنواره ملی عکس ایران با محوریت "طبیعت زیبای ایران" اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن در بخش آموزشی و فرهنگی بالاترین توجه و تغییرات را اعلام کرد و گفت: در این معاونت یازده محور وجود داشت که اهم آن عبارت بودند از: توجه به پژوهش به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و بهسازی آموزش­های فیلمسازی، استقرار نظام جدید آموزشی انجمن مبتنی بر مدل آموزشی ایزو10015،بررسی و شناسایی نیازهای آموزشی فرهنگی درسطح دفاتر انجمن سراسر کشور به منظور ترمیم و تکمیل فاصله بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود،تدوین و طراحی آموزشی دروس دوره بلندمدت آموزش فیلمسازی(16عنوان درسی – 600ساعت)،تدوین و طراحی آموزشی دروس تکدرس مشاغل سینمایی(11عنوان)،تدوین و طراحی آموزشی دروس دوره بلندمدت انیمیشن(17عنوان)،بهره گیری از حداکثر ظرفیت اساتید و صاحبنظران متعهد دانشگاهی و سینمایی کشور در کارگروه­های آموزش فیلمسازی،بسترسازی برای جذب، توسعه و ارتقای سطح مدرسین مجرب و متعهد در دفاتر سراسر کشور و عدم بکارگیری مدرسین فاقد صلاحیت علمی و اخلاقی.،ایجاد انسجام و یکپارچگی در فرآیند برگزاری و پشتیبانی از دوره­های آموزش انجمن در سراسر کشور، بهره­گیری از شیوه­های نوین اجرایی(استقرار سامانه نرم­افزاری ERP به جای روش­های سنتی،ارزشیابی مستمر و نهایی مدرسین دفاتر انجمن، مدیریت اجرایی دفاتر و محتواهای آموزشی،برگزاری و ارتقای آزمون­های ورودی سالانه ازنظر محتوایی و اجرایی و ایجاد اسکان ثبت نام اینترنتی،ایجاد بانک سوالات آزمون در تمامی دروس به منظور ایجاد عدالت در برگزاری یکپارچه آزمون­های پایان دوره در دفاتر سراسر کشور و حفظ اعتبار گواهینامه­های صادر شده در هردفتر.

همایش سرپرستان دفاتر انجمن سینمای جوانان ایرانهاشم میرزاخانی در بخش معاونت تولید و پشتیبانی فنی به خرید بیش از بیست  میلیارد ریال تجهیزات برای کلیه دفاتر اشاره کرد و گفت : کلیه امکانات تولید یک اثر کوتاه  در حال حاضر در دفاتر انجمن موجود است که کلیه فیلمسازان  و علاقه مندان می توانند از آن بهره مند شوند و تولید به سه زیر مجموعه هنرجویی، فاخر و مشارکتی تقسیم شده است.

وی در این بخش به نکات زیر اشاره کرد:

برنامه­ریزی برای تولید فیلم­های کوتاه فاخر، بسترسازی برای حمایت از فیلمسازان توانمند و متعهد در حوزه فیلم کوتاه، برنامه­ریزی فصلی و سالانه و تخصیص اعتبار مشخص برای تولید فیلم کوتاه در دفاتر سراسر کشور،تشکیل شورای فیلمنامه­خوانی در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران به منظور هدایت فیلمسازان و علاقمندان به تولید فیلم­کوتاه،بیمه مسئولیت مدنی و حوادث کلیه فیلمسازان فیلم کوتاه در سراسر کشور، بسترسازی برای جذب فیلمسازان توانمند کوتاه کشور که عضو انجمن نیستند به منظور قرارگیری ایشان در مسیر صحیح ،همکاری و تعامل دوطرفه با مجموعه های فرهنگی دولتی و خصوصی در حوزه تولید فیلم کوتاه به منظور صرفه­جویی و ایجاد شرایط مطلوب تولید فیلم وبرنامه­ریزی برای تامین تجهیزات فنی و تولیدی و زیرساخت­های انفورماتیک.

در پایان این بخش میرزاخانی با برمشمردن " اولین ها" و فعالیت هایی که برای اولین بار پس از این سی سال در انجمن رخ داده در چهار معاونت فوق به 20 مورد اشاره کرد.

دومین بخش از این سمینار به مسئولین دفاتر اختصاص داشت که تمامی 40 سرپرست حاضر در نشست نظرات خود را مطرح کردند که اهم آن عبارت بود از:

شهرام سلیمی فر دفتر برازجان: امیدوارم با رشد صعودی که در فعالیت ها این انجمن است، با تغییراتی که روبرو هستیم به عقب برنگشته و همچنان به راهمان ادامه دهیم.

جعفری سرپرست دفتر تربت حیدریه: تربت حیدریه بسیار کوچک است، تصور نمی کردم مدیریت انجمن برای این شهر دفتری اجاره کرده و زمینی تهیه کند که اکنون در آستانه کلنگ زنی آن هستیم.

آینه سرپرست دفتر زنجان: قبلا هنگامی دور هم جمع می شدیم فقط چندین ساعت به مشکلات دفاتر و دغدغه ها گفت و گو می شد ولی امروز فقط از نقاط قوت می گوییم و خوشحالیم که مشکلات از بین رفته و دفاتر مشکلی ندارند.

محمد برادران دفتر گناباد: ساخت انجمن وراه اندازی سینمای گناباد برای شهری که به اندازه یک محله تهران است باور نکردنی است! تنها نگاه آقای میرزاخانی می توانست به گناباد با این عدالت بنگرد.

محمد طباطبایی دفتر اصفهان: دست کارکنان و مدیریت انجمن سینمای جوانان ایران را میبوسم که با تلاش شبانه روزی خود دفاتر را متحول کرده اند امید دارم این روند ادامه یابد و ما همچنان موفق باشیم.

برزگر دفتر بروجرد: انرژی که از ستاد مرکزی به دفاتر می آید و برنامه ریزی های دقیق مدیرعامل انجمن به ما انرژی حرکت می دهد.

سعید عبدالحمیدی دفتر اراک: نگرانم! مدیران آینده چقدر دغدغه انجمن و آموزش را دارند؟ همه چیز بازنگری شده و انجمنی جدید متولد شده است.

علی بیطرفان دفتر قم: از سال 84 به بعد از انجمن هیچ چیز باقی نماد! تنها یک نام! چه تظمینی وجود دارد که در آینده مدیران به انجمن با همین نگاه این سه سال اخیر نگاه کنند؟ انجمن زنده شده و هیچکس هم نمی توانند منکر اتفاقات خوب در انجمن باشند.

آذر محمودی دفتر ساری: نظم، دقت، توجه، نوآوری در انجمن سینمای جوانان ایران مثال زدنی است. امیدواریم  این روند ادامه یابد.

بهمنی دفتر کاشان: مدیرعامل انجمن با اعتماد به سرپرستان دفاتر موجب دلگرمی فعالیت هابود. هرگز تصور نمی کردم ایشان تلفنی با خرید زمینی که ندیده برای انجمن موافقت کند و به این راحتی آروزی چندین ساله ما محقق شود.

محمودی دفتر ملایر: استان همدان در این دوره به شکوفایی رسید و نگاه جوان، پرشور و موفق هاشم میرزاخانی سبب ساز تعالی تمامی دفاتر انجمن شد.

هاشم میرزاخانی در پایان این نشست گفت: آنچه مسلم است امروز انجمن در نقطه اوج فعالیت  قرار کرفته است و با توجه به نگاه فرهنگی مسئولین در دولت یازدهم قطعا این مسیر ادامه دارد و شما به عنوان سربازان حوزه فرهنگ و هنر که در اقصی نقاط کشور قرار دارید باید همچنان با هوشیاری و دلسوزی فرمان کنترل و پبشرفت را  در دست داشته باشید.

انجمن سینمای جوانان ایران تنها بخش سازمان امورسینمایی کشور است که با این گستردگی فعالیت دارد و شما سفیران فرهنگی و بازوی فرهنگی مدیریت سینمایی کشور هستید و قطعا پشتکار شما در این حوزه آینده سینمای ملی کشور را رقم خواهد زد.

در پایان این مراسم از ده دفتر نمونه و برتر انجمن شامل دفاتر: همدان، مشهد، ساری، زنجان، کرمان، اردبیل، لاهیجان، خرم آباد ، کاشان و اصفهان تقدیر شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.