پرده سینما

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: خانه سینما نماینده جامعه سینمایی است

پرده سینما






 

 

 

خانه سینما یک تشکل صنفی است و بهتر است در جهت‌گیری‌های سیاسی مشارکتی نداشته باشد زیرا این نهاد را در بسیاری مواقع نماینده جامعه سینمایی می‌دانند و مسئولان آن نمی‌توانند به جای جامعه سینمایی تصمیم بگیرند.

 

خانه سینمای ایرانعضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تغییر عنوان معاونت سینمایی به سازمان سینمایی در دولت دهم، گفت: یک سازمان نسبت به یک معاونت اختیارات و قدرت بیشتری دارد که همین موضوع دلیل اصلی تشکیل سازمان سینمایی بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، با بیان اینکه تغییر معاونت سینمایی به سازمان سینمایی با هدف افزایش قدرت این مجموعه انجام شد، تصریح کرد: وقتی موضوع تشکیل سازمان سینمایی پیش آمد، بحث میزان تأثیرگذاری این اقدام در جامعه سینمایی نیز مطرح شد، حال بررسی تأثیرگذاری این اقدام با صاحب‌نظران سینماست که باید در این رابطه اظهارنظر کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی معاونت سینمایی به سازمان سینمایی تغییر ماهیت داد دست جواد شمقدری برای تصمیم‌گیری باز‌تر شد و با قدرت بیشتری توانست در رابطه با موضوعات سینمایی تصمیم‌گیری کند.

حسینی به افزایش قدرت تصمیم‌گیری رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد و در رابطه با بازگشایی مجدد خانه سینما، تاکید کرد: بهتر است این تشکل مجدداً راه‌اندازی شود و تنها رویکرد آن تغییر کند چرا که مجلس و کمیسیون فرهنگی ادامه کار خانه سینما را با رویه سابق بر‌نمی‌تابد.

وی افزود: خانه سینما یک تشکل صنفی است و بهتر است در جهت‌گیری‌های سیاسی مشارکتی نداشته باشد زیرا این نهاد را در بسیاری مواقع نماینده جامعه سینمایی می‌دانند و مسئولان آن نمی‌توانند به جای جامعه سینمایی تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نحوه ورود مجلس به این موضوع، یادآور شد: ما ابتدا منتظر تصمیمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه می‌مانیم و در صورت گشایش خانه سینما عملکرد آن تشکل را رصد می‌کنیم اگر مجدداً به فعالیت‌های خارج از وظایف خود مانند سال‌های پیش ادامه داد تذکرات لازم را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ می‌کنیم و اگر فایده‌ای نداشت با دعوت از مسئولان مرتبط به کمیسیون فرهنگی تصمیمات لازم مبذول خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.