پرده سینما

توحیدی، کاوش: با تاسیس دو خانه سینما مخالفیم

پرده سینما






 

 

 

توحیدی: از نظر هیئت مدیره خانه سینما فقط یک خانه سینما وجود دارد.

کاوش: از نظر مجمع صنفی تهیه کنندگان و صنوف قانونی تاسیس دو خانه سینما فقط مسکن است و راه حل اساسی نیست.

 

خانه سینمای ایرانعلی جنتی 5 شهریور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که تلاش دارد ۲ خانه سینما تاسیس شود و امکان اینکه ۲ خانه سینما با ۲ تفکر و گرایش متفاوت ایجاد شود وجود دارد. جنتی در حالی این صحبت‌ها را بیان کرده است که هم رئیس هیئت مدیره خانه سینما و هم عضو شورای مرکزی صنفی جامعه تهیه کنندگان و حامی صنوف قانونی شده ارشاد با این قضیه و تاسیس دو خانه سینما مخالف هستند.

 

فرهاد توحیدی سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه سینما در گفتگو با ایلنا، با اعلام مخالفت اعضای خانه سینما با این طرح گفت: از نظر ما یک خانه سینما بیشتر وجود ندارد و این خانه سینما همانی است که با ابتکار دولت دهم توسط شمقدری بسته شده است.

وی ادامه داد: اگر منظور علی جنتی و حسن روحانی از خانه سینما یعنی‌‌ همان خانه‌ای که قبلا بسته شده و رئیس جمهور در مناظره‌ها به آن اشاره داشته پس دیگر تشکل دیگری نمی‌تواند به نام خانه سینما فعالیت کند و هیچ مکان دیگری براساس حکم قانون و قضایی نمی‌تواند به نام خانه سینما ثبت شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل نیز براساس دستور احمدی‌نژاد قرار بود خانه سینما بازگشایی شود و مجمع عمومی برگزار شود اما متاسفانه این کار صورت نگرفت و برگ‌های سیاهی به کارامه معاون قبل اضافه شد.

توحیدی با تاکید بر اینکه راه حل مشکل خانه سینما بازگشایی خانه سینما در خیابان سمنان است، گفت: باید انتخابات برگزار شود، مجمع عمومی برگزار شود. هیئت مدیره جدید بیاید و خانه سینما رادر دست بگیرد و فعالیت کند.

وی ادامه داد: ازنظر ما خانه سینما یکی است و تشکل‌های دیگر که در بیرون خانه سینما تشکیل شده‌اند، صنف نیستند بلکه انجمن فرهنگی هستند و فعالیت‌های آن‌ها ارتباطی به فعالیت‌های خانه سینما ندارد.

وی با اشاره به صحبت‌های دیروز علی جنتی گفت: به نظر من برداشتی که از صحبت‌های وی شده یک سوءتفاهم در بند ۲ برنامه‌های وی صراحتاً به موضوع خانه سینما اشاره شده و خانه سینما بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که موضوع را با ایوبی رئیس سازمان سینمایی در میان بگذاریم و راهکاری را برای بازگشایی خانه سینما فراهم کنیم.

از سوی دیگر حبیب کاوش عضو شورای مرکزی مجمع صنفی تهیه کنندگان سینما و سخنگوی این مجمع و حامی صنوف قانونی شده سینما نیز معتقد است که نمی‌توان در درازمدت دو خانه سینما داشت.

حبیب کاوش در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اظهارات جنتی گفت: تصور من این است که در ظاهر ممکن است بتوان ۲ خانه سینما تاسیس کرد و برای مدتی این دو خانه فعالیت کنند اما در درازمدت امکان ندارد.

وی با ابراز مخالفت با تاسیس دو خانه سینما گفت: این گونه تصمیمات به جای انکه یک راهکار اصولی باشد بیشتر شبیه یک راه موقتی و به نوعی یک قرص مسکن است.

 

کاوش افزود: قرص مسکن شاید بتواند ساعاتی مریض را تسکین دهد اما معالجه نمی‌کند و بیمار درمان نمی‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/6/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.