پرده سینما

بهشتی: خیانت در امانت است اگر ماهیت بنیاد سینمایی فارابی تغییر کند

پرده سینما






 

 

 

موسس بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: در استفاده از معافیت‌ مالیاتی برای موسسات فرهنگی و هنری، نام شرکت، موسسه یا بنیاد مهم نیست بلکه نوع فعالیت اهمیت دارد.

 

سیدمحمد بهشتیسید محمد بهشتی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ پیشنهاد تغییر نام بنیاد سینمایی فارابی به موسسه فرهنگی سینمایی بیان کرد: اینکه گفته شده تغییر نام این بنیاد برای استفاده از معافیت مالیاتی است جای تامل دارد، چون برای استفاده از چنین معافیتی اسم مهم نیست و همین که وزارت ارشاد تایید کند که فعالیت این بنیاد در حوزه سینماست، کفایت می‌کند.

 

وی افزود: بنابر قانون معافیت مالیاتی، شخصیت‌های حقوقی معاف نیستند بلکه فعالیت‌های فرهنگی- هنری از مالیات معاف می‌شوند.

سید محمد بهشتی با طرح این پرسش که مگر بنیاد فارابی در این سال‌ها مالیات داده است؟ ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یک شخصیت حقوقی فعالیت می‌کند و ممکن است اصلاحاتی هم در اساسنامه آن اتفاق بیفتد، اما اگر قرار باشد تغییراتی در ماهیت مالکیت و وضعیت آن به وجود بیاید خیانت در امانت است.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی به تازگی گفته است: تنظیم اساسنامه جدید برای تغییر این بنیاد به موسسه فرهنگی و هنری براساس قانون و برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی است.

 

حسن نجاریان درباره اساسنامه‌ای که شنیده می‌شود به منظور تغییر بنیاد سینمایی فارابی به یک موسسه فرهنگی و هنری تنظیم شده و قرار است به مرجع ثبت شرکت‌ها ارائه شود، بیان کرد: آنچه مطرح می‌شود، صحت ندارد و جریان اینگونه نیست چرا که طبق قانون، موسسات فرهنگی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند به همین دلیل از آنجا که بنیاد سینمایی فارابی یک بنیاد بود قرار شد به موسسه تغییر نام دهد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.