پرده سینما

کلینت ایستوود به سراغ «تک تیرانداز آمریکایی» رفت

پرده سینما






 

 

 

کلینت ایستوود جایگزین استیون اسپیلبرگ در پروژه تک تیرانداز آمریکایی شد. کمپانی برادران وارنر تهیه کننده این درام اجتماعی پرتنش است.

 

کلینت ایستوودبه گزارش فارس، اسپیلبرگ ماه قبل انصراف خود از امر کارگردانی و تولید این فیلم را اعلام کرد و به دنبال آن، کمپانی دریم ورکز هم این پروژه را رها کرد.

ایستوود در یک گفت‌وگو اعلام کرد خوشحال است وظیفه کارگردانی فیلمی را به عهده می‌گیرد که تا قبل از این، قرار بود توسط اسپیلبرگ کارگردانی شود.

تاپیش از این گفته شده بود برادلی کوپر نقش اصلی تک تیرانداز آمریکایی را بازی خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد ایستوود این فیلم را بدون حضور وی جلوی دوربین ببرد.

قصه فیلم براساس یک ماجرای واقعی ساخته می‌شود و ماجراهای یک تک تیرانداز ماهر آمریکایی به نام کریس کایل را در دل جنگ عراق تعریف می‌کند.

به نوشته سایت اینترنتی ددلاین، اسپیلبرگ ماه قبل در حالی کار خود بر روی این فیلم را متوقف و رها کرد که اخبار مربوط به کشتار مردم توسط یک تک تیرانداز در آمریکا، سر و صدای زیادی به پا کرده بود.

همین نکته باعث شد تا رسانه‌های گروهی این موضوع را مطرح کنند که اسپیلبرگ قصد ندارد با ساخت فیلمی درباره یک تک تیرانداز، احساسات مردم و تماشاگران عادی را جریحه‌دار کند.

خود فیلم‌ساز در زمان کناره‌گیری‌اش از پروژه تک تیرانداز آمریکایی، دلیل آن را اعلام نکرد و توضیحی در این رابطه به رسانه‌های گروهی و خبرنگاران نداد.

کلینت ایستوود در حالی پشت دوربین فیلم‌برداری قرار می‌گیرد تا تک تیرانداز آمریکایی را کارگردانی کند، که فیلم آخر او جی ادگار به عنوان فیلم‌ساز ،موفقیتی در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان به دست نیاورد.

این فیلم شرح حال گونه درباره جی ادگار موسس اداره پلیس آمریکای اف بی آی بود و لیوناردو دی کاپریو نقش اصلی آن را بازی کرد.

در حالی که این فیلم فقط 37 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد، منتقدان نقدهای مثبت زیادی برای آن ننوشتند. اما تهیه کنندگان فیلم که 35 میلیون دلار هزینه تولید آن کرده بودند. از رقم فروش 37 میلیون دلاری آن ابراز رضایت کردند.

ایستوود طی چهاردهه گذشته بیش از 25 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و تا به حال دوبار اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرده است.


 تاريخ ارسال: 1392/6/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.